Sayfalar

27 Aralık 2015 Pazar

Açlık /Knut Hamsun

1920 de yazar bu romanıyla Nobel Edebiyat ödülünü kazanmış.İlk kez bir kitabı bu kadar kısa anlatacağım çünkü kitap da kısa ve öz.Açlığın ne olduğunu anlamak ve iliklerinizde hissetmek istiyorsanız,açlık konusu ne kadar netse kitapta o sekilde net.Betimlemeler çok gerçekçi ve romanda öyle.Kahraman cidden açlıkla sınanıyor ve insanın aç kaldığında hayvani güdülerinin ve kötülüğün öne çıkmasını gözler önüne seriyor ancak kahramanımız Tanrıyla bağı güçlü biri ve onurlu ,gururlu...
Her ne kadar parasız ve güçsüz de olsa bir insanın sahip olması gereken en önemli özelliğinin para değil onur ve gurur olduğunu ,doğruluğun önemini anlatıyor bize kitap. Biraz tekdüze ,tek konu olmasından sıkıldım ama açlık konusundan beklentinizi yüksek tutmayarak başlarsanız farklı ve okunası bir kitap bence. Yazar Açlık adlı romanında yazar olma sevdasıyla yanıp tutuşan, bir yandan da açlıkla pençeleşen bir gencin, öyküsü anlatmış Romanın Kişileri Andreas Tangen: Gerçekte romanın başkahramanının ismi dir ama romanda ismi hiç zikredilmemektedir. Bu lakabı, kahramanın kendisi-uydurmuştur. Kısa ve sıska, gözlüklü, paçavra görünümlü kıyafetlerle gezen, saçları dökülmüş bir kişidir. Aşırı derecede ahlaklı ve gururlu geniş bir kelime haznesine sahip, zaman aç gezmekte olan biridir. Tek ideali yazar olmaktır. Âdeta yazar olmak için ya­şar Kahramanın sevgilisi: Üniversitenin yakınlarında yaşamaktadır. Kahramanla yolda karşılaşmış. Kahramanımız sevgilisine Ylajali demektedir. Gebe. Kahramanımızın yattığı pansiyonun sahibi bir çok gün iyi niyetli davranmış, fakat kahramanımız kirayı ödemeyince pansiyonun sahibinin tavırları değişmiştir.

3 yorum:

  1. Ben de babilden 9.90 a aldım en kısa zamanda okuyacağım bakalım :) ismiyle, kapağıyla bile merak uyandırıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insani cok aciktiriyor ama.diyeyim neden bilemiyorum okurken o kadar açlık cekiyorki bir yanim yediğim nimetlere sukur etti ne cok yemek yiyoruz ve ne az sukrediyoruz dedim ,doger yanimda nedensr acikti

      Sil
  2. Merak ettim bende :) Haftasonu bakacağım bende..
    Bu arada bir yazım da senden bahsettim okumak istersen;
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/2016/01/mim-nasil-bilirdin.html

    YanıtlaSil

Yorumlamanız beni sevindirecektir