Sayfalar

29 Haziran 2015 Pazartesi

Ev Arıyoruz..Satılık..Ümraniye



Arkadaşlar bilen varsa ya da evini satan varsa burdan da duyurmuş olayım
2+1 85 105 metrekare arasında rahat ferah temiz daire arıyorum Satılık 
benim için fiyatı ne kadar uygun olursa tabi ki o kadar iyi
Krediye uygun
Ümraniye-çamlık mah
taşdelen 
ve madenler mahallesinde Ev arıyoruz

Öğrendim ki... Gülben Ergen Çelik


Sohbet türünde yazılmış kıymetli bir kitap...
Kolay okunabilen hayatın içinden bir çok konuda yazılmış Gülben hanımın düşündüklerini sohbet eder şekilde anlattığı güzel ,okunası bir kitap olmuş.
Zevkle ,ilgiyle okudum.
Maneviyattan,çalışmanın öneminden,çocuklara yardım etmenin,yardım edebilmek duygusunun öneminden,anneliğinde ki duygularından ve annelik duygusundan,çocukluğundaki duygulardan yola çıkarak manevi ve tasavvufi bir kitap yazmış.

En güzel tarafı da aslında benim gibi düşünen birileri daha var diyebilmek
Samimi bir kitap yaz ayları içinde ideal diyebilirim
Bir deniz kıyısında gülben hanımın şarkılarıyla okunabilecek cinsten
ya da bahçenizde kahvenizi çayınızı yudumlarken bölüm bölüm ilerleyebileceğiniz tatlı bir kitap.

27 Haziran 2015 Cumartesi

Elveda Haziran-Sarah Jio

Sarah Jio - Elveda Haziran

Elveda Haziran

Sarah Jio

Çeviri: Duygu Parsadan

Arkadya Yayınları


348 Sayfa – Basım 2015


Sevgili fatmacığımın hediyesiydi haziran sonunda okumam da adına yakışır oldu,Daha önce yazarın hiç bir kitabını okumamıştım.
Detaylar kitabın arka sayfasında var aslında ancak yorum yapacağım sadece 
her zaman olduğu gibi konunun içeriğini anlatmayacağım
dil ,mesaj ve tür olarak inceleyeceğim
Dil olarak akıcı
Tür olarak bir aşk kitabı ve film tadındaydı...
Mesaj olarak;aile bağlarımızın ne derece önemli olduğunu ve bu bağı her daim korumamız gerektiği...

Kitabın finali de çok müthiş bitiyor 

Ben kalemini çok sevdim yazarın ki beni tanıyanlar kurgusal romanlarla aramın pek iyi olmadığını bilirler öyle bir roman olmalı ki çok sürüklemeli ve çok absürd olmamalı
işte o yüzden bu romanı çok sevdim herşey yerli yerinde saçma geçişler yok,olaylar saçma sıralanmamış herşey aynı bir filmin sahneleri gibi anlatılmış ,çevirmeninde emeğine sağlık...
Mavi kuş kitapevinin kuruluş ve kurtuluş romanı diyebiliriz bu romana.Kitapseverlerinde çok seveceği bir kitapevi mavi kuş kitapevi....Söz konusu kitapevi olunca tabi ki hepimizde akan sular duruyor okuyun derim...
elveda haziranın sırrı da may ve june adlı kişilerden geliyor önce may mayıs sonra june haziran olarak kurgulamış yazar ,june ye elveda derken teyzesi aslında kitapevinde binbir güzel sırlar bırakıyor ve june ogünden itibaren o sırları çözmeye çalışıyor hadi bakalım güzel keyifli okumalarınız olsun

Kesinlikle alınıp okunmalı....

26 Haziran 2015 Cuma

Hedef...

Bu sene ki hedefim farklı yayınlardan ve hiç okumadığım yazarlardan okumaktı,ve bir kısım bu hedefimi gerçekleştirmişim diye düşünüyorum nasipse 2016 da da bu hedefime doğru yürüyeceğim
Sevdiğim bir yazarın diğer kitaplarını almak değil de farklı yazarlardan ve hiç okumadığım yayınevlerinden okuyup kütüphanemde muhakkak her yayınevinden bir tane kitap bulunsun ve okumuş olayım istiyorum Umarım bu hedefimi gerçekleştirebilirim
Tabi ki günümüzde çok fazla yayınevi var bunlara yetişemem sanmıyorum ama geniş bir yelpaze oluşturmak istiyorum

Yarı yarıya da hedefimi gerçekleştirdiğimi görüyorum
Verdiğim kitapları da saymazsam aslında gerçekleştirmişim gibi bu sene için
Ancak kütüphanem olmadığı için satmak zorunda kaldığım kitaplar oldu ve bunlardan keşke bir tane her yayınevinden bıraksaymışım diye de düşünmeden edemedim
Neyse canımız sağolsun :)

Hedefe doğru yürüyorum bismillah diyerek başlıyorum

25 Haziran 2015 Perşembe

Barnum Müzesi

Kitabın Tanıtımı:

Barnum Müzesi içinde balmumu heykellerin, maskeli baloların ve sirklerin gizlendiği bir hikâyeler toplamıdır. Pulitzer ödüllü Steven Millhauser, öykülerinin yarattığı fantastik atmosfer ile sihirbazın ardındaki kukla ustasına benzer. Tıpkı Borges'in Babil Kütüphanesi başlıklı öyküsünde yapmaya çalıştığı gibi Millhauser de kurmacanın gizemini araştırır. 

"Sihirbaz" filminin de senaryosunu oluşturan Sihirbaz Eisenheim adlı öykünün de içinde yer aldığı Barnum Müzesi, sizleri olağanüstü ve bambaşka bir yolculuğa davet eden on öyküden oluşmaktadır. 
****
Babam usulca, ekrandaki insanların hızlıca gözümüzün önünden geçmekte olan hareketsiz fotoğraflar olduklarını açıklamıştı. Şeker dükkânından alınan siyah beyaz çevirmeli defterim gibiydi. Defterde kızgın bir köpekbalığı ağzını kocaman açarken, gülümseyen bir fare tramplenden suya doğru atlıyordu.
Fantastik bir kitapmış tabi ben bilmeden başlayınca öyle oldu :D

Benim için hayal kırıklığı olan bir kitap bolca betimleme var
içindeki öykülere odaklanamadım
ama betimlemeler çok profesyonel ben sıkılmam diyenler alıp okuyabilirler ama öyküler hep yarım kalmış hissi uyandırdı bende 1. öykü hariç...
Belki de düş gücü istiyor o da bende olmadığından odaklanamadım bağlanamadım maalesef...
Bolca aynı bir film sahnesi gibi gözünüzde canlandırma istiyor kitap.
Farklı bir deneyimdi...
ne anlatılmış diye merak ederseniz sirkler müzeler çeşit çeşit karakterler ve onların müthiş betimlemeleri bir odayı anlatırken bile böyle anlatılacağı hiç aklıma gelmezdi
ilk öykü farklıydı birbiriyle bağı olan arkadaşlar akrabalar bir monopoly tarzında oyun oynuyorlar ve oyunun içinde oyun var katili bulmaya çalışıyorlar zor odaklansamda bu öyküyü beğendim
Tıpkı hayatımız gibi...oyun içinde oyun

Güçlü sabırlı ve bol betimlemeli öyküler okumak isteyenler alıp okuyabilirler.Belki de beğenirler
ben biraz ileri yaşlarımda nasip olursa elime tekrar alıp okuyacağım inş

Hayeller Yazılınca da Güzel -İstemek Yeter-

Bugün Hayallerimizden bahsetmek istedim
Hepimizin kendine has hayalleri var kimimizin ki belki de baya baya uçuk şeyler olarak nitelendirilebilir
Ancak hayaller güzeldir ve insanı hayata bağlar
Mesela kütüphane çok arzu ediyordum yazmıştım hastayken hasteyken kurduğum çoğu hayalim gerçek oldu bunlar o süreçte beni dik tuttular
Bu zamana kadar dik,sabırlı durabildiysem birincisi inancım
ikincisi hayallerimdir
Benim hayallerim hep daha kolay ulaşılabilir şeyler oldu
Ancak tabi ki bana göre zor olan şeyler belki de
Hayallerimin bana uzak gelmesi de yaşama kuvvetimi bir kat daha arttırıyor

Diliyorum bu boş beyaz sayfaya yazdığım tüm hayallerim 2016 da sağlığımla beraber hayatıma gelirler....beni bulurlar inşaAllah
Sizlerde hayallerinizi yazarak belki de bir döngü başlatmış olursunuz gerçekten istediklerimizi yazınca ve olacağına inanır allahtan dilersek oluyorlar
Herşeyden evvel şuanda bulunduğum durum için ve sahip olduğum herşey için Allaha binlerce kez şükür olsun aşağıda okuyacaklarınız dilekler öle ufak istekler ve hayata tutunma amaçlı uzun bir liste :)ama halimden de şikayetçiyim sanılmasın.

Güzel bir tatil istediğim bir ya da ikiyer de 15 gün 20 gün yeterli olur 7 gün orda 7 gün diğerinde :D bol gezmek bol yayla havası bol bol fotoğraf

mesela anzer yaylası eşiminde memleketi çıkmışlığım var gene istiyorum inş bu sene ve tabi daha çok yayla istiyorum görmek




  1. Fotoğraf makinesi (profeşyonel :)  )
  2. Arkadaşlarımın tüm sevdiklerimin hepsiyle gece partisi içkisiz bol müzik :) en kopmalığından bütün bir senenin enerjisini atabileceğim bir ortam :)
  3. Bol bol kitap diliyorum (bana kitap hediye eden dostlarıma teşekkür ederim)
  4. Blogdaki kitap yorumlarımın öldükten sonra ciltlenmiş şekilde halini istiyorum Tüm kitap yorumlarım fazla değiştirilmeden düzene koyulup bir ciltli kitap haline getirilse süper olurdu...
  5. Aynı zamanda dosyalarım içindeki ve ajandamdaki tüm şiirlerimin kitaplaşmasını isterdim
  6. Menzile gitmek istiyorum (memleketim olduğu halde ziyaret edemedim)
  7. Her hafta ya da ayda bir istanbuldaki tüm velilerin türbelerini gezmek isterdim onlara dua etmek isterdim
  8. Okullara,yoksullara,eğitime ,okuyamayan kızlara ,engellilere,hasta olanlara yardım edebileceğim kadar çok param olsun ve bütün bu parayı onlar için kullanayım istiyorum
  9. Eskisi gibi paten kayabilmek istiyorum :) evlenince ağır kadın moduna girmek zorunda kalıyor insan maalesef
  10. Bir ufak bahçem içinde salıncağım ya da hamağım ,puf bir okuma koltuğum ve mis gibi kokan ıhlamurlar,hanımelleri,güller,papatyalarla dolu bir bahçe hayal ediyorum ve büyük bir kütüphane tabi ki bana yetecek kadar da çay stoğu :) kimseyi istemiyorum orda tek başıma orda kitap okurken ölmek hayalim :)
Kendime ait bir ev ve araba düşlüyorum

Ev ufak bana yetecek kadar ama kendi evim olsun istiyorum ,içinde de istediğim gibi eşyalar ve düzen olmalı

arabamda muhakkak kırmızı olmalı :) kırmızı işte bundan :)



bir de kısmet olursa bursa ulu cami yi çok görmek istiyorum

23 Haziran 2015 Salı

Mevlânâ ve Şems'ten / Yüreğinizi Isıtan Hikayeler


Güzel hoş ve başlangıç seviyesinde bir kitap.Mevlana hakkında bir şeyler öğrenmek isteyenler için belki başlangıç niteliğinde sıkmayan bir kitap olabilir.Bir roman değil hoş hikayeler içeren bir kitap

Acımasız davranamıcam gene de okumak isteyen daha az kitap okumuş arkadaşlar için tavsiye edebilirim.Ama çok fazla okuyan kişilere biraz sığ kalabilir.
Bunun haricinde ne olursan ol gel sözü de bir arkadaşımında farkettiği konuşmamızda geçirdiğimiz gibi mevlananın gibi yazılmış Bu söz mevlanaya atfedilen şiirdir halbuki.

Yani bu da tabi insanın bilgilerden tereddüt duymasına sebep olmuyor değil fakar onun haricinde bir hata yakalamadım :) bildiğimce tabi ki.
Yazara yine de emek verdiği için teşekkürler bu kadar baskı yapmasının da vardır muhakkak sebebi...
Gerçi fazlaca okuduğum için bir süre artık mevlana ve şems ile alakalı kitap okumayı düşünmüyorum

Sevgilerimle....






Blogger Takipleşme Etkinliği

Sevgili Küçükaksoyfulya güzel bir tanıtım başlatmış eh bende duyurayım ve katılayım istedim benim yazımı okuyan tüm blog arkadaşlarımı katılmaya bekliyorum


öncelikle kendimden bahsetmem gerekirse ben 1988 doğumlu istanbulda yaşayan bir ev hanımıyım son bir senedir kanserle mücadele ediyorum şükür ki atlattım inş bir kere daha nüksetmez.

Blogumla alakalı:

Blogumu çok seviyorum ve bloguma yazmak benim için vazgeçilmez bir şey.İyi ki burdayım çünkü harika dostluklar kazandım. Aklıma gelen her konuda yazıyorum ancak genel kategori olarak Kitap Yorumları yapıyorum blogumda.Umarım beğenirsiniz.Bir de en sevindiğim şey blogumdaki yazılarımın bol yorum alması,bu beni mutlu ediyor...

Hayatla alakalı:
Onun haricinde halkla ilişkiler mezunuyum
iş tekliflerine açığım ama işte hastalıkdan ötürü şuanda nekahat dönemindeyim
bilgisayardan
muhasebeden
resimden
müzikten
bağlamadan
kitaplardan
tiyatrodan 
böyle listem uzar gider bir çok şeyden keyif alır ve uğraşırım çok yönlü biriyimdir yani.Kimseyi yalandan sevmem beni de yalandan yapmacık sevsinler istemem sevdiğimi çok severim sevmediğimi de açık yüreklilikle sevmediğimi söyleyebilirim
hayatta tek mühim şeyin sağlık olduğuna inanır ve ona göre yaşarım
Hayat felsefem hep daha iyi bir insan olmak he bir fazla hep daha iyi ve daha güzel bir insan
Not:Yakında uçucam mevlana gibi :)

benim için değerli ve güzel bloglar çok fazla ama bir kaç tane listemden seçmem gerekirse seçeyim bakalım 

öncelikle Sevgili ve değerli Yekta Kopan'ın blogu

http://filucusu.blogspot.com.tr/  sık sık girer okurum bana çok şey kattığına inanırım diğer arkadaşlarıma da tavsiye ederim takip etmelerini

ikincisi ilk olarak takip ettiğim 

http://kizlarimvekitaplarim.blogspot.com.tr/

çok başarılı buluyorum yorumlarını ve bence çocuklarına da örnek olacak harika bir anne

ve sonuncu olarak ekleyeceğim kişi de çok değer verdiğim 
http://kitapeylemi.blogspot.com.tr/
blogunu dolu dolu buluyorum 
ve öz ,sade yorumluyor bu tarz yorumlara ihtiyacımız var ben bile bazen dozu kaçırabiliyorum ama hemen o anlarda dur dur ya anlatma kitabı diyorum :D
ama eylem de böyle bir huy yok öz anlatıyor

bu arada kendimi de övcem benim yorumlarımda kendime hastır düşünmeden yazıveririm ben içimden geldiği gibi :D

Ve hiçbir kitabı da yalakalık olsun diye övmem o yüzden de blogum da yollayayım sana oku yorumla olayı yoktur.He yorumlamamı isteyen olursa elbette gerçek düşüncelerimle yorumlarım öyle bir yazar varsa olabilir :)

Bu arada yazarları acımasızca yorumladığım falan anlaşılmasın ne haddime kendimce kendi zvkimce okuyup yorum yapıyorum hepsi bu.

Sizinde Keşif yazılarınızı bekliyorum arkadaşlar
ben sadece kitap kategorisinde 3 arkadaşı ekledim
diğer kategorilerden de çok sevdiklerim var ayrıca sağ yan sütundaki bütün blogları severek takip ediyorum






20 Haziran 2015 Cumartesi

Beğendiğim Sözler


  1. Sanatkar güzel odalar yapsın ,okuyucu ona kiracı bulur.
  2. De ki herkes kendi tınet ve fıtratı üzere yaşar.Doğru yolda olanı da en iyi bilen Rabbinizdir.
  3. Okuyup anlamak,bilmek lazım .Çünkü insan en çok bilmediğine düşmandır.
  4. Bir bakmışsın üç.bir bakmışsın hiç !
  5. Fotoğraflar susarak konuşuyordu,ben konuşarak sustum!
  6. Kalb tek merhemli yaradır.
  7. Gülün nasıl koktuğu değil,sizin nasıl kokladığınızdır farkı yaratan.
  8. .Hayat ;karanlıkla aydınlığın,acıyla tatlılığın,gözyaşıyla tebessümün,mutsuzlukla mutluluğun bir bütünüdür.
  9. Meğer alem bir virane bağ imiş.
  10. Müslümanca yaşama haysiyetine talibiz.
  11. Hazinem aczimdir.
  12. Şüpheyi bırak,şüphe vermeyene bak.Zira gönül,doğrudan huzur,yalandan kuşku duyar.
  13. Sanki dünya ,ölünün başucunda açık kalmış bir radyo
  14. İnan değil sana kastım,cahille sohbeti kestim
  15. Unutma Lola.Hiçbir acı baki değildir.Üflersin geçer.Bazılarına biraz daha çok üflemen gerekir ,hepsi bu.
  16. İçime çektiğim hava değil gökyüzüdür !
  17. Allah var ,Allah Yâr..
  18. Unutmayın şahit olmadan şehit olamazsınız.Şahit ol ya Rab !
  19. Göç eden kuşlar gibi gidip gelir umutlarım...
  20. Olduğu kadar ,olmadığı kader

Devamı gelecektir....


18 Haziran 2015 Perşembe

Şair ve yazarlar hakkında bilinmeyenler

Şair ve Yazar Hakkında Bilinmeyenler
-Jack London, Amerikalı Yazar - Aşırı doz morfin alarak uremiden 40 yaşındayken öldü.
-Virginia Woolf, Britanyalı Yazar & Eleştirmen - Ceplerini taşla doldurarak kendini Ouse ırmağına bıraktı.
-Franz Kafka - Veremden öldü ve vücudu PragStraschintz'de yakıldı. İsteği; tüm çalışmalarının ölümünden sonra yok edilmesiydi. -
William Faulkner, Amerikalı Yazar - Attan düştükten sonra kalp krizi geçirdi.
-Ernest Hemingway, Amerikalı Yazar - Idaho, Ketchumda bir av silahı ile beyni uçuruldu.
-Arthur Rimbaud, Fransız Şair - Bir sifilis kurbanıydı. Sağ bacağı kesildi, felç geçirdi ve yavaş yavaş komaya girdi.

Şair ve Yazar Hakkında Bilinmeyenler
-Tom Sawyer daktiloda yazılan ilk romandır.
-Ünlü çizgi film kahramanı Temel Reis, 1919 yılında Elzie Crisler Segar tarafından yaratıldı.
-Virginia woolf kitaplarının çoğunu ayakta yazmıştır.
-Louis Aragon’ un ”dünyanın en güzel aşk hikâyesi” dediği Cemile’ nin yazarı ünlü Kırgız yazar Cengiz Aytmatov’ un kâğıda alerjisi vardı.
-Ersin Tezcan tarafından 1997’de yazılan ”e’siz Potkal” isimli kitapta hiç “e” harfi kullanılmamıştır. Daha ilginci ise kitabı 1997’nin Aralık’ında ”E Yayınları” basmıştır.
-Şair Cemal Süreyya, arkadaşı Süreyya Evren’ le girdiği bir iddiayı kaybetmiş ve soyadındaki “y” harfinin birini Sü- reyya Evren’e vermiştir. Şair adını Cemal Süreya, arkadaşı da Süreyyya Evren şeklinde değiştirmiştir. Cemal Süreya bu iddiayı okurlarına ”Elma” isimli şiirinde açıklamıştır.
-2008′ de vefat eden ünlü şair Fazıl Hüsnü Dağlarca toplamda 36.000 şiir yazmıştır. Bu durumu ”İçimdeki şiir hay-vanını durduramıyorum.” şeklinde tanımlamıştır.
-İstiklal Marşı şairi Mehmet Akif’ in oğullarından Emin Ersoy, 1966′ da Tophane’ de bir kamyon kasasında açlıktan ölmüş şekilde bulunmuştur.
-Honore De Balzac, Fransız Yazar – Çok fazla kahveden boğuldu.
-Edgar Allan Poe, Amerikalı Yazar  Beyninde yaşadığı akut tıkanıklık yüzünden öldü. Ölümünden birkaç gün sonra Baltimore sokağında bir başkasının ayakkabılarını giymiş ve baygın bir şekilde yatarken bulundu.
-Leo Tolstoy, Rus Yazar – Soğuk bir kış gecesinde bir tren istasyonunda donarak öldü.

Deyimler ve Atasözleri

Deyimler ve Atasözleri
Güzele bakmak sevaptır. (Yanlış)
Güzel bakmak sevaptır. (Doğru)
Göz var nizam var. (Yanlış)
Göz var izan var. (Doğru)
Aptala malum olurmuş. (Yanlış)
Abdal’a malum olurmuş. (Doğru)
Kısa kes Aydın havası olsun. (Yanlış)
Kısa kes Aydın abası olsun. (Doğru)
Su uyur düşman uyumaz. (Yanlış)
Sü uyur düşman uyumaz. (Doğru)
Saatler olsun. (Yanlış)
Sıhhatler olsun. (Doğru)
Su küçüğün söz büyüğün. (Yanlış)
Sus küçüğün söz büyüğün. (Doğru)
Sıfırı tüketmek. (Yanlış)
Zafiri tüketmek. (Doğru)
Altı kaval üstü şişhane. (Yanlış)
Altı kaval üstü şeşhane. (Doğru)

İlkler

İlkler Üzerine Türk edebiyatının ilk yazılı ürünleri: 8.yy’da yazılan Orhun Abideleri.
İlk anı: Moğol imparatoru Babürşah’ın Babürname’si.
Edebiyatımızda gezi türünün ilk örneği: Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesi
Edebiyatımızda ilk Fabl Örnekleri: Şeyhi’nin Harname’si
İlk yerli roman: Şemsettin Sami’nin Taaşşuk u Talat ve Fitnat (1872)
 İlk realist roman: Recaizade Mahmut Ekrem’in Araba Sevdası.
 Sahnelenen ilk tiyatro: Namık Kemal’in Vatan yahut Silistre
İlk atasözleri kitabı: Şinasi Durub-ı Emsal-i Osmaniye
 İlk noktalama işaretleri: Şinasi (1859)
 Edebiyat sözcüğünü bizde ilk kullanan: Şinasi’dir.
 İlk Mizah dergisi: Diyojen, Teodor Kasap
İlk fıkra yazarı: Ahmet Rasim Bilinen
 ilk Türk yazarı: Yollug Tigin ve Vezir Tonyukuk
 Şarkıyı icad eden: Nedim
 İlk Türkçe sözlük: Şemseddin Sami Kamus-ı Türki

TelliDetay/Blog Tavsiyesi


https://tellidetay.wordpress.com/


Acizane bugün haddim olmayarak müsadenizle size bir blog tanıtmak isterim 
Kendisi çok şeker ,çok ilimli ve bilgili aynı zaman da da ihlaslı diyebileceğim biri
Blogunu çok seviyorum fazla söze gerek olmadığını bildiğim için blogunu ziyaret etmenizi isterim
Zaten girdiğiniz de niçin tavsiye ettiğimi de anlayacak fazla söze gerek olmadığını anlamış olacaksınız.
Sevgilerimle.
umarım bana kırılmaz bu bir reklam değil içimden geldi gerçekten severek okuduğum için dostlarıma da tavsiye edeyim istedim 
Selam ve dua ile....

Herkese hayırlı zamanlar diliyorum bereketli olsun inş

17 Haziran 2015 Çarşamba

Kral Tsongor'un Ölümü

Size çok güzel bir kitap tanıtımıyla geldim her ne kadar sürekli hastanede olsam da yine de okumayı bırakmış değilim oraya 6 da gidiyorum 8 de sekreterler gelir 9 da doktorlar öyle olunca haliyle epey zaman oluyor okuma yapmaya :D bu da aslında biraz işime geliyor ses olunca odaklanamıyorum sıkıntı birtek o kısımda

Gelelim kitabımı yorumlamaya;
Çok özenerek bezenerek anlatmaya çalışacağım asıl mevzuyu kavramanız için yani kitabı okumuş gibi olmanızı istemem

Kral Tsongor kraliyetini kendi çabasıyla kurmuş müthiş güçlü bir kraldır ancak günü gelir işler değişir ve kızını evlendirmek isterken bir anda başka bir talip daha çıkar ve olaylar kopar ,evet evet bildiğiniz kopar
üst metinde savaşlar,kinler,nefretler,aşklar neler neler var ama alt metinde de anlatılmak istenen o kadar çok şey var ki bu kitap da.Biraz bunun ayırdına varmak güç yani çok dikkatli okumak gerekiyor biraz Saramago tarzı...

mesela örnek vermek gerekirse kitap da bir savaş var ve bu savaşın bir amacı var ama insanlar ,insan dediğimiz o vahşi yaratık öyle çığrından çıkıyor öyle şeyler yapıyor ki bir bakıyorsunuz ohoooo ne için savaştığını unutmuş sadece kan dökmek için kuduran hayvana dönüşüyor...
biraz sineklerin tanrısını da andırmıyor değil alt kurgu olarak.

Ben çok severek okudum benim hoşuma gitti dili ve anlatımı,konu da bana farklı geldi klasik aşk için savaş denebilir ancak asıl anlatılmak istenen bu olmadığı için romanı çok beğendim

Zaten kitap ödüllü bir kitap...

Alıntıladıklarım:


  • Tsongor'ların felaketi,Katabolonga.Babadan oğula kalan yalnızca toz ve nefret.Miras olarak bırakabileceğim bir imparatorluğa sahip olmak istiyordum.Çocuklarımın daha da büyütecekleri bir imparatorluğa.



  • Çocuklarıma kim olduğumu aktarmak için babamın kahkasını aktarmalıydım öncelikle.

Moriçe :) (Çiçek Fotoğrafı)

17.06.2015 Kartal eğitim araştırma hastanesi bahçesinde çektim


16 Haziran 2015 Salı

Sıcak ve Nem -

Allahım istanbul avrupa yakasına bol yağmur ver zira ben sıcaktan kalp krizi geçircem yoksa bu ne nemdir arkadaş yaaaa

11 Haziran 2015 Perşembe

Mercan Kemikler ,İnci Gözler



Ne anlatmalıyım bilmiyorum inanın,
Durağan yaşam öyküsü evet ödüle layık güzeldi değişik bir kurgusu var insan ne yapıyor bunlar ne olacak deyip sürükleniyordu;özellikle durağan yaşamlardaki duran adam kaçan adam olgusu falan süperdi bir tek bu öyküyü beğendim ben

kitabın yazarı bilgi birikimli bir Japon ancak kitapta akıcılık yok
3 4 bölümden oluşuyor her birini de birincil kişi anlatımıyla okuyoruz aslında ilk bölüm hoşuma da gitti diyebilirim çok da farklıydı ama sonradan akıcılığı durdu,
yani çeken sürükleyen bir konu yok
ancak makale gibi ve böyle hani daha çok anlatımsal öykü okumayı sevenler için önerebilirim
ama biraz zaman kaybı gibi geldi bana bu kitap,
sondaki öykü de örneğin bir mektup var bana görümcemi hatırlattı :) başka da bağ kuramadım
onun haricinde aman aman bir öykü kitabı değildi
çok merak edenler okumak isteyenler okuyabilirler ama özellikle de mutlaka alın diyemeyeceğim dostlarım.

9 Haziran 2015 Salı

Geçmişten Gelen / Nicolas Michel


senenin 19. kitabı benim için
Açıklaması yorumlaması zor bir kitap aynı zamanda okunması da zor ama okunduktan sonra müthiş bir tat ve karışık bir zihin bırakan bir roman.Bu tarz romanları seviyorsanız tavsiye edebilirim
Dili konusunda şunları söyleyebilirim; akıcı ,bazı yerlerde durgun ancak son bölümlere doğru müthiş merak uyandırıcı 
Konu olarak ,intihara meyilli bir bayan
hapis yatan bir adam 
çocukları 
ve sonuç bölümünde biri daha var

Bol betimlemeli insana o anı yaşatan tam bir yetişkin kitabı.Orta kısımlarında sevişme sahneleri var :)
bunu da belirtmeden geçmeyeyim okuyacaklar için dipnot olsun ki sevmeyen arkadaşlar okumasınlar
kimi okuyucu rahatsızlık duyabilir
çok olmasa da var ....

3 bölüme ayrılmış,başta pek anlamasamda sonradan farkettim malesef keşke böyle bir kitap yorumu falan olsaydı da orda söylenseydi başlarken bunu bilir ona göre daha bir bilinçle okuyunca daha bir olayların akışına kapılabilirdim ancak internette yorum bulamadım
muhtemelen ilk yorumlayan benim sanıyorum

Velhasıl roman ödüllü bir roman,hoşuma da gitti.Farklı bir kitap,yaşanmışlıklar,kırgınlıklar,melankoli ve aşk içeriyor.Kurgusu çok güzeldi kesinlikle tavsiye ederim.
Taktiri size bırakıyorum...

Yüzü intihara dönük bir kadın: Sarah. Ve beş yılını hapiste geçirdikten sonra Sarah’ın evine yerleşen bir genç. Belirsiz, bulanık bir hava. Kırıntılardan örülen bir geçmiş, çatlaklarından tamamlanan puslu bir ayna. Genç yazar Nicolas Michel’in Goncourt En İyi İlk Roman Ödülü’nü kazanan "Geçmişten Gelen" sarsıcı, dokunaklı hikâyesi ve usta işi kurgusuyla sizi de etkileyecek...


8 Haziran 2015 Pazartesi

Korkusuz Kaptanlar-Rugyard Kipling


Harvey adında zengin bir çocuk bir gün gemiyle eğitime giderken denize düşer ve onu kaptanlar kurtarırlar.Kendisi hiç alışık olmadığı bir hayata mecbur bırakılır kaptanların yanında kalmak zorundadır.Çünkü kaptanlar onun babasının zenginliğine falan inanmamışlardır.Çalışıp kendi emeğiyle kazanmyı ,bir işe yaramanın ne demek olduğunu ve hayatı kaptanların yanında öğrenir.

Serüven böyle başlar güzel akıcı ve çocuklar içinde gençler içinde güzel bir kitap.Konuyu çok sevdim ,denizciliğe meraklı gençlerinde zevkle okuyacaklarına inanıyorum tek bir hikaye üzerinden dönmesi tabi ki çocuk kitabı olmasından kaynaklı yani nasit gelebilir fazla beklenti yapmamak lazım ancak sömürgeciliği ,emekçiliği ve hayatın ne kadar da zor kazanıldığını gösteren bir çocuk kitabı.Ya da genç kitabı diyeyim 11 yaş üstü çünkü.

Okumanızı tavsiye ederim hoş bir konu ve mesaj veren bir içeriği var ,özellikle öğretmenler çocuklara okutabilirler,okumayı sevmeyen çocukların okumayı seveceklerine inanıyorum bu kitapla.



6 Haziran 2015 Cumartesi

Sonuç...05.06.2015

Dün sabah 7 de hastanedeydim sonuçlarımı alacağım inş eve gideceğim gibi bir düşünce ile çıktım.Neyseki sonuç süper temiz çıktı o yönden çok rahatım kafam rahat en azından şuanda çok iyiyim ruhen olumsuz birşey çıkmadığı için,sadece kanlarım çok düşmüş ve şimdi yeni farkettiğim ve kafamın dank etmesiyle sanırım ufak çaplı bir kalp krizi öncesi yaşamışım.Bahsetmedim ama kusmayla sonuçlanan fenalaştığım acillik olduğum bir gündü,zaten rengimden de belliydi ama bu kadar düşeceğini bilemezdim doktorum görür görmez genç olduğun için yüzünden belli olmuyor bakan seni iyi sanır ama kanın felaket derecede düşük ve bu seviye ile yaşlı biri olsaydı kalp krizi geçirmişti dedi.hemen tabi beni aldılar kan merkezi ile görüşüldü kanlar için saat akşam 6 ya kadar bekledim o arada hematoloji içinde randevu alındı araştırılacak kandaki sorun.

velhasıl iki ünite kan yiyip saat 12 de annemin bana bakması amacıyla eşim anneme getirdi beni ve uzunca olmasada hesaplaırma uyarsa 20 günlük bi kamp dönemine girdim annemin yanında.
tabi fazla şuanda yazamıyorum size ellerim delik deşik damar yolu açılmasından ötürü.
Olsun bu ufak acıları günahlarıma kefaret sayıyorum öyle hayal ediyorum
Allah büyük dertlerimi temiz çıkarttı ya başka ne isterim ki
Hayatta en büyük şey sağlık gerisi hikaye onun haricinde hiç oyum olsun buyum olsun diye de çok özel ve büyük isteklerim yok

26 Mayıs 2015 Salı

restaurant empire oyunu

Arkadaşlar bir oyun arıyordum çok eskiden oynadığım çokistiyorum bilgisayardan anlayan varsa yada setup dosyası olan varsa yardımcı olabilirse sevinirim

restaurant empire 1 ve 2  hangisi olursa 2 olursa daha hoş olur elbette ama ben zamanında 1 i oynuyordum çok istiyorum bu oyunu :D :D

21 Mayıs 2015 Perşembe

Satılık Kitaplarım

Yenilere yer açmak alabilmek için bazı beğenmediklerimi elimden çıkartmak istiyorum

kimisi komşu atarken çöpe gitmekten kurtarıldı
kimisi de türünü beğenmediğim için satılıktır
Başka bir sebebi yoktur




5 tl

7tl

5 tl sıfır gibi

5 tl

nlp orjinal
ahmet altanlardan emin değilim barkod yok
6 saniye orjinal değil
Her biri 5 tl




4.5 tl






ikinci el kitap kategorisinde bulunabilecek en temiz kitaplardır kitaplarım gönül rahatlığıyla bunu diyebilirim

5 tl




5 tl



7 tl


nadirde olsa güncellenecektir.okudukça ekliyorum ama şimdilik satılık kitaplarım bunlar




19 Mayıs 2015 Salı

Cebimden Kocam Düştü - Beykoz -Son oyun-

Sezonun son oyununa Gamze Elibol-Teksem beni ve eşimi davet etti
Hem anlamlı hem düşündüren hem hüzünlendiren ve çok ama çok eğlendiren harika bir oyun izledim
Oyun kadına şiddet üzerine kurulmuş çok da eğlendiren fakat aynı zamanda düşüncüren bir oyundu
Yazarı Gamze Elibol
onlar engelsiz tiyatro yaparak engelleri aşıyorlar ve engelli kardeşlerimize bağışlanıyor gelirleri
Bu yüce iş de kendilerinin emeği çok büyük
gönüllü olan tiyatrocu arkadaşların emeklerine sağlık yüreklerine sağlık
Duygu hanım ve gamze hanımla tanıştığımda onlardan bana geçen hayat sevincini anlatamam
beni o kadar içten karşıladılar ki
kalpleri de yaptıkları işler gibi çok güzel
Hepsine teşekkürü bir borç bilirim
Teksem e sizlerinde katkılarını beklerim
Rabbim yollarını açık etsin onlar zaten çok büyükler gönülleri büyük ve önümüzdeki sezon bol bol oyun bekliyoruz inş.
Nasip olursa her zaman yanlarındayım


beyza -duygu hanım-gamze hanım-ben -ve bağışlasınlar ismini bilemediğim yine başarılı ve tatlı oyuncular

onunla konuşmak çok güzeldi,seviyorum onu Allah için seviyorum çünkü kalbi tertemiz bir anne ve bir sanat sever,aynı zamanda insan gibi insan



18 Mayıs 2015 Pazartesi

İkea Müşteri Memnuniyetim

Malumunuz ikea dan bir kitaplık aldım raflardan birinin çok az bir parmak kadar bir bölümünde raf tamamlanmamış ahşap şekilde kalmıştı önde görünen kısımda olduğu için bir şansımı deneyip instagramdan mesaj attım ikeatürkiye ye hemen geri dönüş yapıldı ve aldığım birime verildi bilgilerim

hemen ertesi gününde ümraniye ikea dan arandım sevgili meral hanım çok ilgilendi sağolsun hemen kargoyla yolladı rafımı ve eski rafı da gelen aras kargo görevlisine vererek gönderdik
o kadar memnun kaldım ki bu ilgiden ve kibarlıktan çünkü kesinlikle benlik birşey değildi kutuyu orda açamıyorsunuz ve eve geldiğinizde bu tarz şeyler olabiliyor bana denk gelmiş demek ki bu da fabrika sorunu idi zaten ikealık bir durum değildi ancak ürünlerine sahip çıkan ve müşteriye olan değerlerinden ötürü kutluyorum kendilerini
Diliyorum ki bu memniniyetim hep böyle sürsün...

17 Mayıs 2015 Pazar

Sineklerin Tanrısı- William Golding


Konu olarak beni kendine çekmiş bir kitap,onca yorumu okuduktan sonra da nasıl bir kitap okunmazın örneğidir çok merak ediyordum ve işte bitirdim
Kitap çeviri olarak biraz vasat mı yoksa akıcılık ortalarda kayboluyor mu bilemedim
biraz sıkıldım açıkçası ve beni aşırı etkilediği de söylenemez akıcılık konusunda daha sonradan konu biraz ilgi çekici olmaya başladı da öyle tutundum tekrardan

ikinci konu aslında tamamen toplumsal mesaj içeren bir kitap
okurken anlaşılmıyor ancak daha sonra son söz de kitabın arkasında yazılanları okuyunca hak veriyorsunuz ve taşlar yerine oturuyor
keşke öyle değilde okurken daha çok hissedebilseymişim verilmek isteneni.
Çocukların maceraları ve yaşadıkları ,ıssız bir adaya düşmeleri ve yaşam mücadeleleri çok güzeldi
Kısa zamanda filmini de izlemek istiyorum
Okunmalı diye düşünüyorum ama doğru zamanda ,
Ayrıca benim farklı bir bakış açım vardı sonsözdeki bir ilaveden bahsedeceğim çocukların masum olmadıklarına değinmiş belki de bu görüş biraz bana Hristiyanlıkla bağdaşık geldi kutsal suyla yıkanmaları günahlarından arınmaları falan
Zira zaten yazar da böyle düşünüyormuş ki bu kitap çıkmış ortaya 













Günün Şarkısı



Bir yaşamı özgürce alt ettiğini sanmaktı nefes almak ve sonsuz hüzünlerin içinde bir küçük zerre olduğunu bilerek iç çekerek ,hıçkırarak nefes almaktı aslında hayat
Küçük bir çocuk gibi kırılgan yüreğimin sonsuzluğa karışacağını bilerek yaşamaktı anlamlandıran herşeyi
Ve sensiz geçen her günün peşinde koşmaya çalışarak sürünceme dolu bir serüvendi
Doğaya uyum sağlayarak derin derin iç çekmeler doluydu günlerim
Hayret ve ne gariptir ki her yaşadığım günden tat alarak yaşıyordum
Sebibi bilinmez kırgınlıkların içinde farklı bakarak ve bu farklılığı hiç anlatamayacak olmanın huzuru ile öleceğimi biliyordum belkide bundandı zamanın hızla geçtiğini fark ederek mutlu uyanmak her güne
Sonsuzluk ve fanilik ne kadar zıtsa kendime bile zıttım aslında böyle vakitlerde
hem yazmak hem de yazdıklarımı yakmak isterdim yazdıktan sonra
Belki o yüzden buraya yazıyorumdur
Hayatımdaki adam seni seviyorum çünkü çok özel ve tatlısın
Ayrıca çok da iyisin
Ancak sanki bitecek gibi hissetmemin sebebi nedir bilinmez
hissediyorum kopma noktası var bu  işin yine de dolu dolu yaşıyorum seni
oldu mu ? size de hissettiniz mi birşeyin biteceğini bu ilişki de olmayabilir bir olay olabilir hissedebildiniz mi sonunu

geçelim bu mevzuyu dedi iç seslerim
geçelim bakalım hayatı yaşayalım anasını satalım dünyanın dönsün dursun içindeki pisliklerle :D
sizi gidi iki yüzlüler yüzüme gülün bende sizin yüzünüze gülüp birbirimizi yağlayıp ballayalım
harika bir duyguymuş hayat öğretti bana bunu
harika bir tecrübeydi 2014 teşekkür ederim beni 5 yaş ileriye attığın için
2015 huzurla ve sağlıkla gel daha büyümüş olmanın sevincini yaşıyorum
Saglıklıyım ve büyüdüm
gel geleceğin gibi
Annemi ayırma benden yeter
geri kalan hiçbirşey umurumda değil zira
Çünkü hayattaki en kıymetlim annem ve dostlarım
sevgilinin yeri daha bir başka o daha bi başka yerde onu o kategoriye sokmuyorum
vazgeçebilirim ,zor olur acı verir belki de çok kanatır yüreğimi çünkü harika bir insan benim eşim maşallah diyin he
iyidir evet çok iyidir fazlasıyla iyi o yüzden vazgeçebilirim
çünkü herkese iyilik yapar ama kendini düşünmez bazen beni bile o anda düşünmez herkese iyilik yapar fazla iyi biriyle birlikte olmak işte böyle birşey korkutur insanı her gününüz korkutur sizi bugün kime güvenecek bugün kime inanacak da beni üzecek diyerek yaşarsınız
zordur kalbi saf temiz insanla yaşamak
artıları da yok değildir
iyi bayanlara düşerlerse ne iyidir ama kötü bayanın elindeyse bu erkekler herşeyi yapabilecek bir yaratığa bile dönüşebilirler
Allah saf temiz erkekleri korusun
aynı şeyin tam tersi kadınlar içinde düşünebiliriz
Ne çok konuştum yav yeter bu kadar içimden geldiği gibi yazdım gittiği gibi de bitti işte bu kadarmış içimden geçenler sabır edip okuyan olursa kusuruma bakmasınlar saçmalamış olabilirim
biraziç doküş oldu sadece
Sevgiler saygılar

13 Mayıs 2015 Çarşamba

Fisun'un vefatını duyduğumdan beri var olan ruh hali-hiç birşey yapasım yok-

Bu yazıyı yazın gelmesiyle balkonumdan harika bir güneş ve huzur dolu bir sıhhatle yazıyorum ancak bugün aldığım haber beni çok üzdü kalmadı hiç keyfim tadım halbuki denediğim bir ürünün tanıtımını yapacaktım sizlere ve kullandığım bir ürünü tavsiye edecektim ancak kaydettim duruyor içimden gelmiyor 21 yaşında fisun arkadaşım kanserle olan mücadelesini kaybetti malesef
nedense ?niye? diye sorular hep kafamı meşgul ediyor
Allahım bana sağlık versin ama bu kadarda hain olmak zorunda mı dünya?
İyiler üzülüyor hep,ve kötüler hep iyilerin boğazına yapışmakla üzüntü vermekle meşguller fani olan hayatı yaşıyorlar tadıyorlar ve hep kötüler eza çekiyor,
Hatta bence iyiler daha erken göçüp gidiyor
aynı fisun arkadaşım gibi
Ruhu rahat olsun kanserden çile çekerek ölenlerin mekanları inş iyi olacaktır inanıyoruz ,biz inançlıyız ve bu umudumuzuda yitirmeyelim
Hayat güzel yaşamak hoş amaeğer günü vadesi dolan gidecekse lütfen sevdiklerimize zaman ayıralım
Onları koşulsuz sevelim
sevdiğimizi söyleyelim sarılalım
istediklerini yapalım
geç kalmayın bir yeriniz ağrıyorsa geç kalmayın doktor anlamadıysa bir diğeri oda anlamadıysa başkası muhakkak bir ağrınız varsa peşini bırakmayın
Kanserde geç kalınmışlık çok mühim bir kriter!
Fisunum hep rahat ol acıların dindi ,hüzne boğdun bizi
rahat ol inş burda yapamadıklarını cennet köşelerinde yaparsın

7 Mayıs 2015 Perşembe

Ay Aşkları / Kemal Selçuk

Alıntılar

Amsterdam ile Ay arasında;insanın düş ile gerçek arasında bir fark olmadığını görmesi kadar bir fark olmalı.Çünkü düş de insan içindi,gerçek de öyle.Nereye gidersen git ,düşlerini de beraberinde götürüyorsun.Peki gerçekleri?

Nedendi bu tutku? Tutku değil mi sonrasında insanı üzen,çocuklaştıran.Çöle dönüyor insan hayallerini yitirince.

Yer çekimi yenildiğinde,o gün,işte o gün şu kalbime bir hançer gibi saplanan hilali söküp atacağım.Çünkü aşkı yenmek,yer çekimsiz bir dünyada yaşamakla başlar.

Ona baktım,ona o gün görerek baktım, bir gün çekip gideceğini bilerek.Zaman ,insan olmalı.Ya da insan,zaman.Kayıp giden yalnızca onlar.Anılarsa kadim dostlar.



Yeni kitap alışverişimde hiç ismini duymadığım güncel olmadığını düşündüğüm bu kitap kalbime kalbime işledi.Sevdiklerine kavuşamayan erkeklerin romanı bu.Erkeklere özellikle tavsiyemdir,aşk dolu,acı dolu ve duygu dolu bir roman.Ben hiç bu kadar zevk alacağımı bu kadar hoşuma gideceğini sanmamıştım ,özellikle günceller listesinde olmayan kitapları keşfetmeyi çok seviyorum,bu kitap sizlere de tavsiyemdir.1 günde bitirdim kitabı.





Yardım

Arkadaslar okullara her ay belli bir yardim yapalim diyorum evinizde calisan mause yada A4Kagitlari olabilir kullanilmayan, yada yeni gibi ayakkabilar montlar olabilir, kitaplar ozellikle hikaye kitaplari olabilir ya da romanlar, evinizdeki okulların isine yarayacak boş temiz defterler olabilir kalemler olur bu tür ben detayli bir.liste yapacagim bana yollanirsa mayıs ayi sonunda ihtiyacı olan bir.okula yada toplanan yardimin miktarina göre bir.kaç okula ya da daha fazla.okula yardım yapmak.ıstiyorum
Cocuklarin okuyarak yeni nesillerin yetişmesi gelecegimizin parildamasi için.duyarliliginizi bekliyorum
Bana.yollayamayan direkt okulayollamak isteyen olursa site.üzerinden alıp direkt adrese yollamak isteyenolursa disikurt44@gmail.com adresime yazsın lütfen
Sevgilerimle
Hepinizin yüreğine inandigim için.açtım bu.postu Yanlis anlasilsin istemiyorum zaten.beni taniyanlarda niyetimi cok iyi bilirler

Gorusmek dilegiyle, dilerim cok ca yardım toplanir

5 Mayıs 2015 Salı

Mesel Denizi -Mehmet Akar





Ara Ara okunacak guzel kissalar var içinde bazısıni duymustum ama.çoğunu bilmiyordum insana gercekten bilgi birikimi ve insaniyet katan bir kitap olmus,çok ders cikarilacak hadiseler var anlatilagelen konular basliklara ayrilmis şekilde...Hoş, kolay okunabilen her gece yatmadan birkaç başlık okunabilecek bir kitap mesel denizi
Tavsiye ediyorum okumanızı












İkea macerası - Kitaplık Aldım -

Bu aralar suskun görünebilirim ama hayattaki en çok istediğim şeylerden birine sahip oldum ikea ya gittim veeee bir kitaplık aldım kendime bir hevesle kurdum ve ta ta tammmmmm işte karşısınızda










işte böyle güzel fotoğraflarla geldim
onun haricinde bol bol dinleniyorum bol kitap okuyorum yorumları yakında blogumda olacak inş
bu ayın sonuna kadar biraz hızlanmam lazım mayısın sonunda rutin 3 aylık kontrollerim var inş temiz çıkar dualarınızı eksik etmeyin


buda videomuz olsun :D sevincimin hatrına :D benden bir görüntü yüzümdeki gülücüğe bak ya :)
yavaş yavaş hayallerimi gerçekleştiriyorum inş