Sayfalar

9 Kasım 2016 Çarşamba

Ayrıkotu / Deniz Tarsus

Kendine has nadir rastlanan dil ustalığı ile sizi içine alan öyküler içeriyor içindeki öykülerde cinsel ögeler yer alıyor garipsedim başta ama çok sonralar öyle güzel  ve farklı bir yazım tarzı var ki bu yönü benim gibi epikden şaşmayan biri için bile affedilir hale geldi.Öyle gerçeküstü imgelerle kurgulamış ki okurken etkisi altında kalıyorsunuz ister istemez.Ben betimleme aşığı olduğum için gözümde canlandırabildiğim ve kısa öz cümlelerle bana o hissiyatı verebilen öyküleri daha çok seviyorum mühim olan lafı uzatmak değil azizim diyorum :=) muhim olan nasıl anlattığın değil aslında ne hissettirdiğin.Öyküler bana güzel şeyler hissettirdi.Beğenmediğim iki öykü oldu içinde .Ama haricinde vay be dediğim öyküler de vardı.Gezgin'in ağzından dinlediğimiz sıradışı ama altında çok güzel mesajları olan öyküler.Okuyun diyorum....Hele ki çok kitap okuyan ve çokça öykü seven ve okuyan arkadaşlarım alsın okusun belki kitap okumaya yeni yeni başlayanlar için ağır ve alt metindekileri anlamak sıkıntı olabilir ,bunaltıcı olabilir...
deniz_tarsus_1deniz_tarsus_2
buda yapılan röportajdan alıntı:
Asıl işin özü burda ne güzel anlatmış çok çok beğendim sizde okuyun istedim bu satırları
Fantastik -gibi- görüneni inandırıyorsunuz. Sizce bu öykülerdeki hangi yaşam gerçeği bizi etkiliyor da, bu kadar sıra dışı dünyalara inanıyoruz?İnsan,korkunç bir olaya karşı hat safhada kayıtsız davranabiliyor. Çok acımasız. Bir kadın çatıya çıkıp intihar etmek istediğinde sokaktaki insan telefonunu ve kamerasını çıkarıp fotoğraf-video çekebiliyor. Ancak çatıdaki kadın, kardeşin, kızın ya da arkadaşınsa tüm olay şekil değiştiriyor. Bu ürkütücü. Özellikle öç hikâyelerinde, hayvanların başına gelen olayların çok benzerleri yaşadığımız dünyada mevcut. Hayvanları seçtim, böylelikle okuyucu daha uzak, aynı zamanda samimi yaklaşabilirdi anlattığım olaya. Önyargı sıkıntısını kırmaktı gene amacım. İnsan önyargı makinesi çünkü. Nefes aldığımız her an önyargı üretmeye devam ediyoruz. Çözümü olmalı, dedim ve kırılma noktalarını bulmaya karar verdim. Biraz olsun başarabildim mi, bir hayvanla okuyucuyu özdeşleştirebildim mi, bilmiyorum; ama denemem gerekiyordu.

2 yorum:

  1. Turk yazar pek okumam ama ilginc bir kitaba benziyor cok guzel anlatmissin:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten farklı bir öykü tarzı var yazarın :)

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir