Sayfalar

17 Haziran 2015 Çarşamba

Kral Tsongor'un Ölümü

Size çok güzel bir kitap tanıtımıyla geldim her ne kadar sürekli hastanede olsam da yine de okumayı bırakmış değilim oraya 6 da gidiyorum 8 de sekreterler gelir 9 da doktorlar öyle olunca haliyle epey zaman oluyor okuma yapmaya :D bu da aslında biraz işime geliyor ses olunca odaklanamıyorum sıkıntı birtek o kısımda

Gelelim kitabımı yorumlamaya;
Çok özenerek bezenerek anlatmaya çalışacağım asıl mevzuyu kavramanız için yani kitabı okumuş gibi olmanızı istemem

Kral Tsongor kraliyetini kendi çabasıyla kurmuş müthiş güçlü bir kraldır ancak günü gelir işler değişir ve kızını evlendirmek isterken bir anda başka bir talip daha çıkar ve olaylar kopar ,evet evet bildiğiniz kopar
üst metinde savaşlar,kinler,nefretler,aşklar neler neler var ama alt metinde de anlatılmak istenen o kadar çok şey var ki bu kitap da.Biraz bunun ayırdına varmak güç yani çok dikkatli okumak gerekiyor biraz Saramago tarzı...

mesela örnek vermek gerekirse kitap da bir savaş var ve bu savaşın bir amacı var ama insanlar ,insan dediğimiz o vahşi yaratık öyle çığrından çıkıyor öyle şeyler yapıyor ki bir bakıyorsunuz ohoooo ne için savaştığını unutmuş sadece kan dökmek için kuduran hayvana dönüşüyor...
biraz sineklerin tanrısını da andırmıyor değil alt kurgu olarak.

Ben çok severek okudum benim hoşuma gitti dili ve anlatımı,konu da bana farklı geldi klasik aşk için savaş denebilir ancak asıl anlatılmak istenen bu olmadığı için romanı çok beğendim

Zaten kitap ödüllü bir kitap...

Alıntıladıklarım:


  • Tsongor'ların felaketi,Katabolonga.Babadan oğula kalan yalnızca toz ve nefret.Miras olarak bırakabileceğim bir imparatorluğa sahip olmak istiyordum.Çocuklarımın daha da büyütecekleri bir imparatorluğa.



  • Çocuklarıma kim olduğumu aktarmak için babamın kahkasını aktarmalıydım öncelikle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamanız beni sevindirecektir