Sayfalar

1 Mart 2015 Pazar

Gün Olur Asra Bedel / Cengiz Aytmatov

Komünizm sırasında yaşanan anılar, insanların kutsal saydığı şeylerin yok sayılması, aşkın sorgulanması romanın değindiği konulardır


Bir bilim kurgu romanıymış,bilmiyordum belki de bilseydim daha ön yargılı okurdum zira ben bilim kurgu okumayı sevmiyorum,

 Arada kopmalar olmadı mı ? oldu evet ama o da uzaylıların olduğu bölümler onlar kendi içinde güzel geldi bana belki o kısımlardan bir roman oluşturulmak istense belki bir bilim kurgu romanı olurdu bir yanı bilim kurgu bir yanı insanın doğasıyla tamamen iç içe bir roman.

 Yedigeyi çok sevdim belki de ömrüm boyunca unutamayacağım ikilemlerin insanı olacak benim için Yedigey ile en hassas olduğum konunun dibine indim desem doğrudur özellikle vefasızların çoğaldığı günümüzde. Benim için Yedigey = vefa ,sevgi,insan

Diğer karakterlerde yerli yerinde sıkılmadan okuyacağınızı düşünüyorum İçinde kuşak çatışması,sevgi,vefa ,ihanet,ölüm ...neler yok ki ,gerek geçtiği bölgeyi bize tanıtan gerekse orda yaşayan insanların kültürlerini romansılıkla benimseten can alıcı bir roman,yazarla tanışmamız hoş oldu iyi oldu...

 Dipnot: biraz uzun geldi roman bana ,belki daha kısa olabilirdi,uzun tasvirler sıkıcı da olabiliyor.


 ne güzel açıklamış sharcus arkadaşımız ekşi sözlükte aslında anlatmak istediklerimi bunlarla özetlemiş desek ve sonundaki dipnotlar benim için daha da anlamlı oldu kitabı bitirdiğimde kitabın içindeki çoğu konuya anlam kazandırdı


 deve üzerinden kendi yasak aşkı'nı, tren üzerinden sovyet birliğini, mankurt, uzaya gitmeler, stalinin tüm intelektleri öldürtmesi, o günün şartları vs...

 mesela-bu kitab'ın yazmasında cengiz aytmatov'a ilham kaynak olan hayatındaki olaylardan bazıları... -bubusara beyşenalieva'yı sevmesi (yasak aşk). ikiside evlidir - onun vefat etmesi. -babası'nın sovyetler tarafından kurşuna dizilmesi (torokul aytmatov) -kırgızistan'ın başkenti o zamanki adıyla frunze'de yüzlerce okul arasında kırgızcanın hor görülmesi, herkesin rusça konuşması yada yönlendirilmesi gibi.


2 yorum:

  1. aytmatov süperdir ya, okumuştum ama çok zaman olmuş yine de aytmatov okumak başka bir şey :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum bu konuda zevkimizde aynı demekki eylemcim,güzel yorumuna sağlık aytmatov un tarzı bambaşka ,çok başka bir tat aldım kitaptan her duyguyu bana yaşattı diyebilirim özellikle de şu sıralar benim için hoş bir okuma oldu kütüphanenin faydaları :D iyiki bunu tercih etmişim her zman kitap tavsiyelerini beklerim ayrıca

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir