Sayfalar

25 Ocak 2013 Cuma

Madame Hermine; Gazinin Hüzünlü Aşığı(Nehir Roggendorf Eyüboğlu)

     
Gazinin Hüzünlü Aşığı


                            Atatürk'le alakalı okuduğum ilk kitap malesef utanarak söylüyorum ama bundan sonra daha çok alıp okuyacağım.Bu kitapta onunla,kişiliği ile ilgili çok güzel ayrıntılar var,kitapda gerçek bir olay anlatılıyor.Ben bu tarz olayları anlatan kitapları çok seviyorum.Öyle bir aşkmış ki hermine'nin aşkı ölene dek sürmüş. Kitapda anlatılan her şey Madame Hermine'nin yazara anlattıkları.Yazarda bunları öyle güzel akıcı bir şekilde en ince ayrıntısına kadar yansıtmış.Akıcı,dili sade ve Gazinin Hüzünlü Aşığını merak eden herkese okumasını tavsiye ediyorum.Tabi ki benim okuduğum yayın evi diya yayınları diğer yayınların nasıldır bilemiyorum ama benzer olduğunu düşünüyorum sonuçta yazar aynı ama sayfa sayılarında değişiklik var diye biliyorum.

Gelelim kitabın tanıtım yazısına okumayı isteyenler için benim yorumlarımın üstüne artı bir bilgi olacaktır:
O, Hermine’ydi. Gazi Paşa’nın hüzünlü âşığı. Tıpkı bir bahar dalını andırıyorsun!” demişti Hermine’ye, Gazi Paşa. “Seni çok sevdim, küçük kız. Sanki benim kalbime işledin. Sen henüz açılmamış, saf, taze bir çiçeksin! Yetiştirilmesi gereken özel bir çiçek!” diye duygularına değinmişti. Hermine’de, Gazi Paşa’sını çok büyük bir aşkla sevmişti: “Oysa şimdi sana âşığım, delicesine âşığım!” diyordu Paşa’sının resmine bakarak. Ama; “Cinayet hariç, her şey!” diye gürlemişti İsmet Paşa. “Her ne şekilde olursa olsun; bu durumu bir şekilde engellemeliyiz!” demişti. İsmet Paşa’nın dediği oldu. Hermine, Paşa’sına ulaşamadı. Ve Hermine’nin ruhu, bitimsiz, zifiri karanlıklar içinde kaldı. Geçmiş yaşamların unutulmuş sayfalarını merak edenlere Nehir Roggendorf’un ilginç romanı, Gazi’nin Hüzünlü Aşığı, Cumhuriyet’in ilk yıllarında yaşanan, o aşkı anlatıyor!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamanız beni sevindirecektir