Sayfalar

6 Ocak 2013 Pazar

Leyla Buradan Taşındı-Barış Cem Kaya



Leyla Buradan Taşındı


Bugün size ilk tanıtımımı yapacağım.Şu satırları yazarken bile çok heyecanlıyım.Okuduğum kitapları paylaşma düşüncesi epeydir vardı ama bir türlü hayata geçirememiştim.Umarım severek takip edeceğiniz bir blogum olur.Çok fazla sayıda kitap blogu olduğunu gözlemledim ve benimde takip ettiğim çok güzel bloglar var benden desteklerini esirgemezlerse çok sevinirim.Şimdiden teşekkür ederim.Tüm kitapseverler olarak birbirimize destek olmalıyız diye düşünüyorum.
 
Şimdi gelelim bu güzel kitaba.Kitap Barış Cem Kayanın yazdığı harika bir kitap.Leylayı seven Yekta adındaki adamın Leyladan kopuşunu anlatmakla başlıyor kitabımız.Duyduğu aşk beni kendisine hayran bıraktı desem yalan olmaz.İçeriği belli zaten ama başta anlatılan daha sonra bir ilahi aşkı anlatma çabasına dönüşmüş.Maddi olan aşktan ilahi aşka geçiş yapılmış hissettim yazarın dilinden böylece hem maddi aşk anlatılmış hemde aralara kelimelerin gizli köşelerine ilahi aşk da sıkıştırılmış.Dili yalın ama cümleler çok etkileyici ayrıca içinde çok güzel şiirler de var kafiye sıkıntısı olmadan şiir bu kadar güzel yazılabilir.Ben şahsen kitabı çok beğendim bazı yerlerde sıkıldığımı hissettim ama sanırım ben kitaba tam olarak bu ara odaklanamadım ondan olsa gerek.Hayat Yayınlarının bana armağan ettiği bir kitaptı ve bitti tadı damağımda kaldı desem yeri.Herhangi bir konu gözetmeksizin okuyacaksanız ve aşkı hissetmek istiyorsanız okumanızı tavsiye ederim.
 
Gelelim kitaptan alıntılarıma o kadar çok var ki ben zamanım ölçüsünde burda bazılarını sizinle paylaşmak istiyorum kitap konusunda size bilgi verecektir.

Alıntılar:
  1. Hikaye anlayanlar azaldıkça,kıyılarımızdan da çekildi huzur.
  2. Ne çok sessizlik var ve sessizlik ne çok buralı.
  3. Mümkün olan bütün tarifler,Tarifini aşka borçludur.
  4. Ve sevmenin çünküsü olmaz,fedası olur!
Not: Beklerim şiiri favori şiirlerimden biri oldu.



Ötelisin

Sen nimetlerin şahit ol dediğisin.
Evren misafirhanesinin başköşesine şahit ol diye
Davet edilensin.
Nimetler vadisinin sofrasında yeri önceden hazır edilensin.
Tatmak için geldin,doymak senin kârın değil.
Bunca nimete şahit olmuşken,herkesin istediğini
Herkes gibi isteyemezsin.
Nimetlerle arana terbiye diye bir mesafe inşa etmelisin.
Buldun diye benimdir,benimkiler diyemezsin.
Sen ve sendekiler ...
sana ait değiller.
Şahit olan tanıktır.
Tanıklık terbiye ister.
Sanatlar taktir gerektirir.
Emek marifet içindir.
Yeryüzü işte ayaklarının altında cennetten bir döşek.
Göğü şahit ol diye süslediler.
Başka canlılar mevsimlerce senin için koşturuyor.
Dünya senin değil,ha bire dönüyor,ha bire dönüyor.
Çevir yüzünü isteklerinin prangalarından çevir.
Sen sana sunulanı pervasızca isteyemezsin.
Âşıklık mesleği dilenmez kapılarda.
Sen başka bir aleme kurulmuş zamanlı bir saatsin.
Herşeyi burası için isteyemezsin.
Sen ötelisin,ötelisin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamanız beni sevindirecektir