Sayfalar

7 Mart 2013 Perşembe

Kitap Yorumu:Simyacı-Paulo Coelho


 Kitaptan alıntılar:


 İnsan sevdiği için sever, aşık olmanın hiçbir gerekçesi yoktur.


Seni seviyorum, çünkü bütün evren sana ulaşmam için iş birliği yaptı.


Dünya gerçeklerine oldukları gibi değilde
olmalarını istediğim gibi bakıyorum.



Düşümü gerçekleştirmekten korkuyorum, çünkü o zaman yaşamak için hiçbir sebebim olmayacak.




Haindir develer en küçük bir yorgunluk belirtisi göstermeden binlerce fersah yol alırlar. Ve sonra birden diz üstü çöküp ölürler. Oysa atlar yavaş yavaş yorulurlar. Sen onlardan ne isteyebileceğini ve ne zaman öleceklerini bilirsin.




Kötülük, insan ağzından giren şeyde değildir. Kötülük ordan çıkandadır.

Her gün yaşamak ya da ölmek içindir.



Gözümüzün önünde büyük hazineler olduğu zaman asla göremeyiz onları.
Peki, neden bilir misin?
Çünkü insanlar hazinelere inanmazlar.



En karanlık an, şafak sökmeden önceki andır.

Hayat yaşamak olduğumuz andan ibarettir.


"Yeryüzünde her insanın kendisini bekleyen bir hazinesi vardır."


Bütün dünyayı kucaklayamayacak kadar küçük biri olduğum için, sahip olduğum az bir şeyi her zaman korumaya çalışırım.



Bir şeyi gerçekleştirmek istersen onu gerçekleştirmen için bütün evren işbirliği yapar.

“Bir kere olan bir daha asla tekrarlanmaz. Amma ve lakin iki kere olan mutlaka üçüncü defa da olacaktır.” - Simyacı


Kim ne olursa olsun, yeryüzünde her insan, her zaman, dünya tarihinde başrolü oynar. Ve doğal olarak o bilmez bunu.” – Simyacı

santiagodan sözler:
  • “Bir düşü gerçekleştirme olasılığı, yaşamı ilginçleştiriyor.”  - Santiago
  • “İnsan sevince, nesneler daha çok anlam kazanıyor.” - Santiago

Yorumum:


-Santiago ismindeki bir çobanın bir düşün peşinden gitmesi üzerine yaşananları anlatıyor.Biraz felsefik bir kitap.Ama dili ve anlatımı çok hoşuma gitti.Tevrattan bölümler var ve Kurandaki bazı olaylarla bağlantı yapılıp o şekilde şekil verilmiş romana.Benim en çok hoşuma giden kişisel gelişim kitabı tarzı değil ama kişinin gelişimi için çok gerekli cümleler içeren ve beni düşünmeye iten;hedeflerimi,gözümün önünde gerçekleşen olaylara bakış açımı sorgulamamı sağladı bu eser.
Beklentiyi aman aman yüksek tutmamak lazım ama sürükleyici bir anlatımı var.Kitapta 3 dinden de izler var.Güzel ve akıcı bir dille insanlara hayat yolunda dönüp tekrar şöyle bir bakmalarını sağlıyor 
Çevremizdeki değerleri fark etmek, bazen çokta uzakta aramamak gerektiği ile ilgili verilen genel mesaj var kitapta.

ayrıca araştırdım da dünyada en çok okunan 5. kitapmış.Bunun bu dinlerle olan ilişkisine bağlıyorum içindeki o izlere bağlıyorum.


2 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum..
    Okunması gereken kitaplardan biri..
    Ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler beğenmene sevindim okuyan gözlerine sağlık

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir