Sayfalar

24 Temmuz 2013 Çarşamba

Bir Gün / Ayşe Kulin


Kürt kızı olan Zeliha ile Nevra nın yıllar sonra farklı konumlardayken buluşmalarını anlatıyor.Ayşe Kulin okumayı pek sevmesem de bu kitabı bana çok şey kattı hem içindeki güncel tarihi ve siyasi bilgiler hem de insanlık adına çok şey öğreten ve düşündüren bir kitap oldu
Kendimde bir Kürt kızı olarak aslında kürtlerinde ayrım içinde olduğu ve hepsinin aynı olmadığını ,aynı düşüncelerde olmadığını söylemeden geçemeceğim ki ben kürdüm demem,çekindiğimden değil Türkiye topraklarında yaşadığım için Türküm derim kökenimi sölemem gerekirse sölerim kürdüz diye.
Velhasılı kelam kitaba gelirsek ;konusu çok ilgimi çekti,kitap başlarından itibaren beni içine çekti,sürükleyici ve objektif bir bakış açısı ile yazmış yazar.Bazı yerlerde katılmadığım görüşler olsa da genel itibarı ile kitap düşündüklerime çok uyduğu için çok zevk alarak okudum ve bilgilendim.
Yakın tarihe ilgi duyan tüm dostlarımın okumasını isterim.Zelha ile Nevo nun hapishane de ki röportajından ve farklı bakış açılarını gözler önüne seren ortak payda buldurucu Bir Gün geçirmeleri ve o günde yaşananları anlatıyor.
Ben ilk başladığımda çok yorum yürütemesemde sonradan bu gazetecinin Ayşe Kulin ve bu kürt mahkum kızında Leyla Zana olduğunu düşündüm.
Ki öyle olduğu da söyleniyormuş tabi bilemiyorum yada o şekilde düşünülüp kurgulanmış da olabilir.

1 yorum:

  1. Enteresan bir kitaba benziyor. Ayşe Kulinsever biri olarak hemen okunacaklar listeme ekledim:)

    YanıtlaSil

Yorumlamanız beni sevindirecektir