Sayfalar

26 Temmuz 2013 Cuma

Kürk Mantolu Madonna /Sabahattin Ali

Bir kitabın daha sonuna gelmiş bulunmaktayım aynı hızla İskender pala Od kitabına başladım şimdilik iyi gidiyor...




Kürk Mantolu Madonna nicedir okumak istediğim bir kitaptı ,Raif beye hayran kalmamak elimde değil öyle hüzünlü öyle güzel ve temiz bir ruhu var ki bunu kitabın en başından sezdim ,Sonunda yaşadıkları beni çok üzsede insan inanın üzülemiyor bile ya adam resmen kurtuldu diyebildim yani ki genelde ben hüzünlenirim özellikle hayatın getirdiği o en acı olayda .Çok fazla kitabın içeriğine dair size ip uçları vermek istemiyorum
Dili açısından değerlendirecek olursam ilginç bir sürükleyicilik var yer yer sıkılsam da sanırım dilin biraz ağır olmasından yani dönemin yazış tarzına bakılırsa sade bile denebilir ama biz alışmadığımız için .Yazarın kuyucaklı yusufunda sosyal konulara harika değinmişken bu kitap bir istek üzerine yazılmış aşk,hasret ve acı duygularının en güzel örneği diyebilirim

Duygusal bir moddaysanız kesinlikle okunmasını tavsiye ederim o dönemde :)


puanım



alıntılar

Dünyanın en basit ,en zavallı,hatta en ahmak adamı bile,insanı hayretten hayrete düşürecek ne müthiş ve karışık bir ruha maliktir!..Niçin bunu anlamakta bu kadar kaçıyor ve insan dedikleri mahluku anlaşılması ve hakkında hüküm verilmesi en kolay şeylerden biri zannediyoruz?Niçin ilk defa gördüğümüz bir peynirin evsafı hakkında söz söylemekten kaçtığımız halde ilk rast geldiğimiz insan hakkında son kararımızı verip gönül rahatlığıyla öteye geçiveriyoruz?


"Maria" diye fısıldadım. "Nasıl oluyor da bir insan diğer bir insanı bu kadar çok mesut edebiliyor?.. İnsanın içinde ne müthiş kuvvetlerin saklı olması lazım!


"Ama bir kere kırılmıştım. Hayatta en güvendiğim insana karşı duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı; çünkü o benim için bütün insanlığın timsaliydi.

Bütün teessürlerimiz,inkisarlarımız,hiddetlerimiz karşımıza çıkan hadiselerin anlaşılmadık,beklenmedik taraflarınadır.Her şeye hazır bulunan ve kimden ne gelebileceğini bilen bir insanı sarsmak mümkün müdür?'


" Seni seviyorum. Deli gibi değil, gayet aklı başında olarak seviyorum." Kürk Mantolu Madonna

ve en beğendiğim alıntı bu oldu benim
"Fakat insanlar nedense daha ziyade ne bulacaklarını tahmin ettikleri şeyleri araştırmayı tercih ediyorlar. Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak, muhakkak ki, dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır." 


Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak, muhakkak ki, dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır.

Bu karanlık ve sıkıntılı manzara ne kadar güzeldi! İçime çektiğim bu ıslak hava ne kadar tazeydi! Yaşamak, tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek, hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini seyrederek yaşamak; herkesten daha çok daha kuvvetli yaşadığını, bir ana bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak... ve bilhassa bütün bunları anlatacak bir insanın mevcut olduğunu düşünerek, onu bekleyerek yaşamak...

1 yorum:

Yorumlamanız beni sevindirecektir