Sayfalar

17 Şubat 2013 Pazar

Daha Önce Tanışmış mıydık?-Yekta Kopan


Yekta Kopanı Tanıyalım

Yekta Kopan, 1968 yılında dünyaya geldi. Hayalet Gemi dergisindeki çalışmalarıyla tanınan Kopan’ın ilk kitabı Fildişi Karası 2000 yılında yayımlandı. Daha Önce Tanışmış mıydık? adındaki e-kitabı, altkitap.com tarafından okurlarla buluşturuldu. Okul öncesi için yazdığı çocuk kitabı Burun, Marsık Yayıncılık tarafından 2009 yılında piyasaya çıkarıldı. Yekta Kopan çalışmalarını Milliyet Sanat dergisinde, Milliyet Kitap ekinde ve Fil Uçuşu adını verdiği blogunda sürdürüyor. Aynı zamanda NTV'de Gece Gündüz ve Cumartesi adlı programları sunuyor. Kopan ayrıca 1978 yılından bugüne çeşitli televizyon dizisi ve vizyon filmlerinde seslendirme yapıyor.

Yekta Kopan’ın Aşk Mutfağından Yalnızlık Tarifleri kitabı 2002 yılında Sait Faik Hikâye Armağanı’na değer görüldü. Ayrıca Karbon Kopya adlı kitabıyla Dünya Kitap 2007 Yılın Telif Kitabı Ödülü’nü, kurgusuyla dikkat çeken Bir de Baktım Yoksun ile de 2010 Yunus Nadi Öykü Ödülü ve Haldun Taner Öykü Ödülü’nü kazandı. 2012 başında Bulgarcaya çevrilen Bir de Baktım Yoksun, Mısır-Etrac Yayınevi tarafından da Arapça olarak yayımlandı.


Öykü çok fazla okumadığımdan mıdır? bilemedim ama yazarın diline hayran kaldım anlatılan öyküler belirli başlıklarla verilmiş devam niteliğinde değil e kitap şeklinde okudum normalde hiç e kitap şeklinde kitap okumamıştım ama şans eseri okuyayım dedim bir başladım ki başlamaz olaydım demeyeceğim :) sabah bile uykudan uyanıp okuyordum ve tabi 56 sayfa olan kitap bir çırpıda bitiverdi.Keşke bitmeseydi biraz daha okuyabilseydim o güzel öykülerden.
Yazarı burdan şahsım adına tebrik ediyorum bana böyle güzel,zevkli ve sürükleyici öyküleri tattırdığı için.Hayal dünyamda beni ilk kez bu kadar hızlı gezindirdiği için ne kadar teşekkür etsem az.Okuyun pişman olmayacaksınız.
Şerbetçi ve Amcamın Yaşama Çabası adlı öyküler benim en beğendiğim oldu özellikle kahraman amcasını anlatırken hiç sıkılmadım normalde sıkılırım ben böyle anlatımlardan ama öyle güzel anlatmış ki sanki kendi amcam yerine koydum o kişiyi ve onun adına üzüldüm kahraman adına üzüldüm,hüzünlendim.Şerbetçi de de hayatın gerçeklerini öykünün içine harika şekilde gizlemiş yazar.


Elektronik Yayınevi (e-kitap)
56 sayfa

"Bir Sarı Yolculuk", Amcamın Yaşama Çabası, Daha önce tanışmış mıydık?, Şerbetçi, Güneşi Son Olarak Phra Keo'da Gördüm, Giriş Cümlesi adlı öykülerden oluşan kitabında Yekta Kopan aşk, korku, yalnızlık, varoluş gibi temel insanlık meselelerini şaşırtıcı kurgularla okurlarına sunuyor.

kitaptan alıntılar:

"Faik Işıkal, 1954 yılında Eskişehir'de görevliyken büyük bir buluşa imza atmış: ÇABA... O yıllarda Türkiye'de otomotiv sektöründe ciddi bir ilerleme yok. Eskişehir ise Anadolu'nun gelişmemiŞ ve kendi halinde bir ili. Amcam, Tapu Kadastrodaki görevi nedeniyle orada bulunuyor. Sabahtan akşama işinin başında dirsek çürütüyor. Gece yarılarına kadar, çeşitli çizimler, denemeler yaparak buluşunu geliştirmeye çalışıyor. Sonunda 24 Ağustos 1954 günü buluşunun prototipini bitiriyor: Çarpışma Anında Balon Açılması... Ya da kısaca ÇABA... Arabaların ön bölümüne yerleştirilen bir düzenek bu. Ani bir çarpmayla önündeki hava dolu hazneye ilk hareketi veren pompa, arabanın göğsündeki bir deliğe yerleştirilen plastik balonun aniden şişmesine ve böylece sürücünün çarpışmanın darbesinden korunmasına yarıyor. Amcam buluşunu alıp Ankara'nın yolunu tutuyor. Ama patent bürosu, böyle bir buluşun hiçbir işe yaramayacağı ve gereksiz olacağı  yönünde görüş bildiriyor. Otomobil üreticileri de sürücü güvenliğini korumak için, koltuk kenarlarına konulacak bir kemerin yeterli olacağını söyleyip, gerekli ekonomik yardımı vermekten kaçınıyorlar. Oysa Faik amca, bu buluşunun reklamını bile düşünmüş durumda: Falanca arabaları tercih edin, yaşama ÇABA'nızı devam ettirin..."


"Hayat, lunaparktaki aynalar gibi. Güldürücü ve kişiyi kendi gerçeğiyle yüzleştirmemeye kararlı."

www.erguvanlar.blogcu.com dan alıntılanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamanız beni sevindirecektir