Sayfalar

2 Haziran 2013 Pazar

PATATESLİ AY ÇÖREĞİ

PATATESLİ AY ÇÖREĞİ

Ay Çöreği Tarifi

Patatesli Çörek Tarifi

Çörek Hamuru Nasıl Yapılır




Patatesli Ay Çöreği Malzemeleri

  • 2 yumurta beyazı ( sarılar üzerine )
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 pk yaş maya (42 gr)
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tuz                                                                                
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 7 veya 8 su bardağı un  (aldığı kadar)

Patatesli  Çörek İç malzemesi :
  • 4 Adet patates
  • 1orta boy soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Karabiber ve tuz
Patatsli Çöreğin Hazırlanışı :
  1. 1 bardak ılık suda maya eritilir ve un hariç tüm malzemeler karıştırılır.
  2. Unuda azar azar kontrollü bir şekilde ilave edilerek yumuşak,ele yapışmayan bir hamur elde edilir.
  3. Hamurun üzeri örtülür ve iki katına çıkana kadar mayalanması beklenir.
  4. Bu sırada önceden haşladığımız patatesleri eziyoruz ve soğanları az yağda sararana kadar kavuruyoruz.Kavrulan soğana salçayı,tuzunu ve karabiberinide ilave edip birkaç dakika daha kavurduktan sonra patatesleride ilave edip karıştırıyurz ve ılıması için bir kenarda bekletiyoruz.
  5. Mayalanan hamurdan cevizden az büyük parçalar kopartılır ve elle  açılır.
  6. Hamurun ortasına patatesli malzemeden bir miktar konur ve zarf katlar gibi önce hamurun bir kenarı malzemenin üzerine kapatılır daha sonra hamurun diğer tarafıda onun üzerine kapatılır.
  7. Kapatılan hamur kenarlarında bastırılarak yavaşça yuvarlanır ve iki ucu birbirine değecek şekilde ay şekli verilip kıvrılır.
  8. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye çörekler yerleştirilir ve tekrar mayalanması için yarım saat bekletilir.
  9. Mayalanan hamurların üzerine yumurta sarılısı sürlür ve susam serpilir.
  10. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
Afiyet olsun.


aşamaları 





şeklini hayat cafe kadar güzel yapamasamda nerde hata yaptığımı anladım şekil verirken ilk deneyimimi mazur görün eşim bayıldı tadına çok sevdi herkese tavsiye ederim bu tarifi

tarifin sahibine ulaşmak için








6 yorum:

  1. O kadar çok severim ki Patatesli börek bayılırım ama bir türlü doğru düzgün yapamıyorum. Bu tarifi deneyeceğim mükemmel görünüyor çünkü.. Ellerinize sağlık diliyorum..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle bu tarifi tavsiye ediyorum

      Sil
  2. Hamurun ne güzel kabarmış kız :) valla bu tarifi bekliyordum malum hepimiz çok strese girdik.. ellerine sağlık.. ben mayalı hamur yaparken yumurta koymuyordum artıkın koyucam.. iyi geceler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yumurtanın beyazı katılıyor buna bende hep yumurtayı tüm katardım bu tarif farklı ve güzel ben mahlebi biraz daha az kattım çok mahlepli sevmeyenlere duyrulur ayrıca tuzu nu da iç harca da biraz katabilirsiniz patates püresine de az birşey tuz gezdirin çok değil ama...genel olarak püf noktası yok ordaki işlem sırasına göre yaptım süper kabardı bende şaşırdım :D üstünü bezle örttüm hatta dışarı gittim geldim o kadar kabarmıştı :D

      Sil
  3. Şu anda inanılmaz bir şekilde canım istedi.Bir tabakta bana gonderir misin canım :)

    YanıtlaSil

Yorumlamanız beni sevindirecektir