Sayfalar

25 Haziran 2013 Salı

Ünlü Bilim Kurgu Yazarı Hayata Veda Etti

Ünlü Bilim Kurgu Yazarı Hayata Veda Etti
 
Ünlü bilim kurgu yazarı Richard Matheson Pazar günü Los Angeles'da hayata veda etti.
Romanları "Ben Efsaneyim / I'm Legend", "Aşkın Gücü / What Dreams May Come", "Dehşetin Yankıları / Stir Of Echoes" filmlerine uyarlanan ünlü fantastik edebiyatçı Richard Matheson 87 yaşında hayata veda etti
"Ben Efsaneyim / I'm Legend", "Aşkın Gücü / What Dreams May Come", "Dehşetin Yankıları / Stir Of Echoes" filmlerinin uyarlandığı aynı isimli romanların yazarı, "Alacakaranlık Kuşağı / Twilight Zone", "Masters of Horror" televizyon serilerinin kimi bölümlerinin senaristi, bilim kurgu ve fantastik edebiyatın ünlü ismi Richard Matheson Pazar günü Los Angeles'da hayata veda etti. Oğlu Richard Matheson Jr. yazarın ailesiyle birlikte geçirdiği sabahın ardından hayata veda ettiğini ve onu çok özleyeceklerini belirtti.

Steven Spielberg, yazar hakkında, "Richard Matheson'ın ikonik ve karmaşık hayalgücü çok önemli bilim kurgu hikayeleri yarattı ve yazdığı kısa film senaryosu 'Duel' ile benim ilk çıkışımı yapmamı sağladı. Onun yazdığı 'Alacakaranlık Kuşağı / Twilight Zone' bölümleri benim en sevdiklerimdi. Benim için Matheson, 'Fahrenheit 451'in yazarı Bradbury ve 'Ben, Robot / I, Robot' kitabının yazarı Asimov ile aynı kategoride yer alıyor" dedi.

"Vizyon Sahibi Yazar" ödülü alacaktı

"Prometheus", "Star Trek Bilinmeze Doğru / Star Trek Into Darkness" ve "Dünya Savaşı Z / World War Z" filmlerinin senaristlerinden Damon Lindelof "Richard Matheson, kategorisinde bir devdi, müthiş dünyalar yaratıyordu. Ancak yarattığı bu inanılmaz dünyalarda yaşayan karakterlerini de asla gözden kaybetmiyordu. Onun yüzünden her uçağa bindiğimde ne olur ne olmaz diye uçağın kanadına bir bakıyorum. Onu fazlasıyla özleyeceğiz" dedi.

Matheson'a çarşamba günü akademi tarafından "Vizyon Sahibi Yazar" ödülü verilecekti. Akademi Başkanı Robert Holguin, "Muhteşem bir yetenek, sınırsız bir düşgücü ve eşsiz bir esine sahip yazarımızı yitirmekten dolayı son derece üzgünüz. Çarşamba günü yapılacak ödül törenini Matheson'a adamaya karar verdik" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamanız beni sevindirecektir