Sayfalar

22 Mayıs 2013 Çarşamba

Agatha Christie / Köşkteki Esrar




Altın Kitaplar Yayınevi / 288 Sf. Türkçesi: Gönül Suveren


Karakterleri kendimce sizlere tanıtmakla başlamak istiyorum;
gerçi yazarımız tanıtmış ama birde benim gözümden tanıyın istedim

Anthony Cade:  Gayet yakışıklı bir adam birazda çapkın ama istediği kadını elde edebilecek biri ki öyle de oluyor sonunda anlayacaksınız.Ve tam bir macera tutkunu sırf bu yüzden neler neler etmedi ki :)

James McGrath: Anthony nin arkadaşıdır.Anthonyden yardım istedi iyi bir dosttur.

Baron Lolopretjzyl: Bir Herzoslovakyalı. Anthony ile sürekli iletişim halinde olacak romanda.Kendisini biraz pasif buldum roman içinde daha aktif olabilirdi.

Virginia Revel: Bana göre çok zeki bir kadın  ve yeterince güzel.Başı dertte idi ama bunu fırsata çevirmesini bildi.

Clemant Caterham: Yaşlı bir lord.Adam öyle sıkılıyorduki köşküne milletin doluşmasından öyle komiklikleri varki bazen gerçekten güldüm bana şu lafı hatırlattı hep istemediğin ot burnunda biter :)

diğer karakterleri de siz çözün istedim beş altı tane daha karakterimiz var bolca karakterli bir roman olmuş bu biraz beni zorladı açıkçası.Ama sonradan olayların içine dalınca alıştım ama bir ölüm oyunu kadar içine çekmedi beni kitap.Bunuda açıkça belirtmeliyim.
Muutlaka okunmalı agatha sevenlere tavsiyemdir.
ama kafanız sakin bir zamanda olsun yoksa karakterleri anlamakta zorluk çekebilirsiniz

Agathanın romanlarındaki Poriot nasıl çözüp anlatırsa burdada olayın düğümünü çözen anthony olmuş....

Poriotun olmaması ve politik mevzular beni sıkmış olsa da sonlarına doğru hoşuma gitti işin içine politik mevzular girince ben kitaptan kopuyorum buda bir huy işte :))))

Anthony Cade, Başmüfettiş Battle ile birlikte olayı çözmeye ve kendini aklamaya çalışır. Entrikalar,ünlü hırsızlar,kılık değiştirenler,çalınan mücevherler,çalınan günlükler ve yakılan anılar,köşkteki çıkmaz sorular  ve aşk ile dolu güzel bir Agatha Christie romanı.

2 yorum:

  1. bence çok güzel ama başta kitabı anlamıyorsun sonradan oturuyor ve karakterler birbirine karışıyor buda romanın okunmasını zorlaştırıyor

    YanıtlaSil
  2. katılıyorum bir yönüyle ,ben yavaş ilerleyip tek tek bakarak gidiyorum bu kimdi diye tekrar başa dönüyorum aslında zevk veriyor ama dediğiniz gibi zor olabiliyor

    YanıtlaSil

Yorumlamanız beni sevindirecektir