Sayfalar

15 Mayıs 2013 Çarşamba

Sade Poğaça

Tüm tam bir uyku halindeydim markası pakmaya olan şekerli vanilini ben maya diye poça ya koyarsam sonra tarifi suçlarsam siz bana ne dersiniz :=) duyar gibiyim hay senin aklına edem dersiniz merak etmeyin ben kendi kendime dedim zaten hatta daha ağırlarını dedim sonrada kocam büyük düş kırıklığına uğradı neyse birşey olmaz sen alasını yaparsın tariftedir sorun dedi :) bugün bi baktım ki ben vanilya koymuşum heheheh hiç mi anlamadım beyaz oluşundan deseniz yeri ama inanın anlamadım ölece ekledim kafam bu ara çok dalgın

Gelelim şimdiki öyküme :)
biraz lafı uzattım ama uzatmama değecek emin olun ben bugün gene kafayı taktım bu sanırım 1 sene içinde 12 . falan denemem ve istediğim poçaları bir türlü yapamıyorum ben annemin poçası da yoğurtlu falan ama öle kabaran puf olanlardan istiyordum birde kuru maya ile yapılsın istiyordum çok şey istiyorum dimi ve sonunda öyle bir tarif buldum gene umutsuzluk la demeyeceğim kafaya koydum ya her seferinde umut ediyorum olcak diye ve gene umutla yemekleri yaptıktan sonra hemen giriştim hamur yapmaya ve sonuç


Buradan  kendisine çok teşekkür ediyorum bu güzel tarifi bizimle paylaştığı için sizde incelemek istersiniz ve kendisi sakınca görmez inş link verip yaptıklarımı eklememe

Sade Poğaça Fotoğrafları;







Tarifimiz :

Sade Poğaça


MALZEMELER:

  • 3 yumurta birinin sarısı üstü için ayrılacak
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ(mısır özü kullanıyorum)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı kuru maya 
  • 2 yemek kaşı un
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un

YAPILIŞI:
Öncelikle mayamızı hazırlayalım..
2 yemek kaşığı Şeker,
2 yemek kaşığı maya,
2 yemek kaşığı un ve 
1 çay bardağı çok az ılık suyumuzu yoğurma kabına
alıp karıştıralım..
ben suyu 3 4 saniye kadar mikrodalgada ısıttım
mayayı koydum üstüne şeker üstüne ılık su biraz karıştırdım ve üstüne mayalandığını anlamak için un serptim ve üstünü kapattı unlar  un çatlak çatlak olmaya başlayınca açılınca mayalanma olmuştur.
Daha sonra 
Sırasıyla yoğurt,yumurta ve yağımızı
ilave edelim..Tuzumuzu da ekleyim yavaş yavaş
unumuzu ilave edip yoğuralım..Hamur çok sert
olmayacak..Ele yapışacak bir hamur olacak.
Hamurumuzu yoğurduktan sonra üzerini kapatıp
ılık bir yerde
iki katı olana dek kabarmasını bekleyelim..Tepsimizi yağlayalım veya yağlı kağıt serelim ben yağlı kağıt kullandım.
Elimizide hafif yağlayıp
hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparalım..
istediğiniz şekli verebilirsiniz ben çeşitli şekiller yapmayı seviyorum  :D üstüne yumurta sarısını sürelim isteğe bağlı çörek otu da serpebilirsiniz ve önceden ısıtılmış 200 derecelik  fırına verelim...
Gördüğünüz şekilde kızarınca fırından alalım..
AFİYET OLSUN....


8 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Elinize sağlık. Not aldım deneyeceğim bu tarifi :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafif çok hafif ele yapılan bir hamur oluyor toparlıyoruz mesela elimizde yuvarlarken avuç içinde azıcık yapışık kalır ya öle oluyor o yüzden elinizi yağlayarak yuvarlama yı tavsiye ederim ben ne zamandır böyle bir tarif arıyordum tuzunu göz kararı yaptım azıcık az oldu ama onuda bir dahakine dengeleyeceğim benim istediğim gibi puf oldu sonuçta birde yaparsanız eğer ne kadar mayalanmasını beklersek o kadar güzel oluyor kuru maya olduğu için olsa gerek birinci hepsimi attım kalan hamuru beklettim beklettiğim daha çok kabardı ve yumuşak puf oldu ben yumuşak kalsın diye hafif örttüm üstünü çıkarınca

      Sil
  2. merhaba reklam turbonun yarışmasından gördüm sizi izlemeye aldım :) bende yarışmadayım bu arada poğoçaların çok güzel gözüküyor elllerine sağlık:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay ayy beni görüpte gelmiş sevgili misafirim..profilindeki kahve de ne güzel...hoşgeldin sefalar getirdin beğendiğine çok sevindim ...bende seni ziyaret edeceğim evle uraşmakdan diğer blogları gezemedim bi gezintiye çıkayım bende :)

      Sil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım. Bu arada kandilin mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyorlar :)Ohh mis. Facebook sayfamda bu aksam saat 21.00'e kadar bir cupcake çekilişim var.Şansını dene istersen canım:)Kazanan kişi cumartesi günü De Cooks Academy nin düzenlediği cupcake workshopuna katılacak.Sevgiler.. http://facebook.com/istkazanbenkepce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eve erken gelirsem bi bakayım cnm çok saol haber verdiğin için

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir