Sayfalar

13 Mayıs 2013 Pazartesi

İYİ ADAMA BİR İKİ SORU/Bertolt BRECHT


İYİ ADAMA BİR İKİ SORU/Bertolt BRECHT

Anladık iyisin,
Ama neye yarıyor iyiliğin?
Seni kimse satın alamaz,
Eve düşen yıldırım da
Satın alınmaz.
Anladık dediğin dedik,
Ama dediğin ne?
Doğrusun, söylersin düşündüğünü,
Ama düşündüğün ne?
Yüreklisin,
Kime karşı?
Akıllısın,
Yararı kime?
Gözetmezsin kendi çıkarını,
Peki gözettiğin kiminki?
Dostluğuna diyecek yok ya,
Dostların kimler?
Şimdi bizi iyi dinle:
Düşmanımızsın sen bizim
Dikeceğiz seni bir duvarın dibine
Ama madem bir sürü iyi yönün var
Dikeceğiz seni dibine iyi bir duvarın
İyi tüfeklerden çıkan
İyi kurşunlarla vuracağız seni.
Sonra da gömeceğiz
İyi bir kürekle
İyi bir toprağa...




ne kadar güzel anlatmış düşüncelerimi kendimi yerine koydum bir anda işte o kurşunlanan benim hep hayatta dedim kendi kendime.Belkide bu yazdıklarım ardımdan okununca çok daha farklı gelecek insanlara ben öldükten sonra farklı bir bakış açıları olacak bana belkide deli diyecekler arkamdan.Ama ben deli değilim bunu tüm benliğimle hissediyorum belki de delirme aşamasında olan ama yaşam mücadelesinde ordan oraya sürüklenen bir bedeviyim.Hiçbir zaman anlatmak istediklerimi anlatamadım yazamadım haykıramadım hep içimde tuttum.Umarım birgün gelir de parça parça anlattıklarımı toplarlar ve bir kitap yaparlar yada kitapçık her neyse.
Ne kadar iyi olunursa olunsun insanların sizi en sıkı noktanızdan vuracağını bilirim.Son zamanda güçlenmemin sebebide budur artık alıştım insanların ikiyüzlülüğüne belkide hayat beni böyle etti aslında nefret ettiğin halde gülmek gülümsemek zorunda olmak ne kötü birşey ne kötü bir yıkım kendi benliğim adına.

     Şiir bende çok acayip etkiler yarattı özellikle sonunda ne kadar iyi olursan ol seni iyilikler içinde öldüreceğiz manası bana çok şey kattı .Sonuçta ne olursan ol yıkacaklar ,üzecekler bu bir gerçek.Hiçbir zaman üzülmeye kırılmaya değer biri oldğumu düşünmedim ama her zaman üzülen kırılan ben oldum  hiçbir zaman iki yüzlü olmadım hep yüze konuştum ama her zaman kötü konuşan ben oldum çünkü sahte olamıyorum yalan söyleyemiyorum bazı insani ve vicdani değerlerim var çünkü.onları aşamıyorum onlardan taviz veremiyorum vermiyorum vermeyeceğim de sonu bu şiirdeki gibi olsa bile ben bunlardan taviz vermeyeceğim....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamanız beni sevindirecektir