Sayfalar

30 Nisan 2013 Salı

Alman Pastası Keki


ortası kabardı sanırım fırından kaynaklıydı o zamanlar tam keşfetmemiştim ama tadı harikadır..malzemelere kefilim süper olmuştu tadı

Kek Malzemeleri

3 adet yumurta,
1 çay bardağından biraz fazla toz şeker,
1/2 çay bardağı zeytinyağı,
1/2 çay bardağı yoğurt,
1/2 çay bardağı süt,
limon kabuğu rendesi,
2,5 çay bardağı un,
1 yemek kaşığı tam buğday unu(normal un da kullanılabilir),
1 paket kabartma tozu,



Krema Malzemeleri
1 adet yumurta
3 su bardağı süt,
limon kabuğu rendesi(veya krema ılıklaşınca ilave edilmek üzere,Oktay usta'nın tarifindeki gibi 2 paket vanilya),
4,5 yemek kaşığı un,
1 yemek kaşığı nişasta,



pişince içine ilave etmek üzere,
50 gr.tereyağı,
1 çay bardağı toz şeker,



ALMAN PASTASINI NASIL HAZIRLADIM?
önce kekini hazırladım,bunun için ilk olarak fırını 200 derecede ısıtmaya başladım,
şeker ve yumurtaları iyice çırptım,
kalan malzemeleri de ilave edip çok iyi çırptım,
yuvarlak orta boy teflon tepsinin dibini yağlayıp hamuru tepsiye döktüm sallayarak yayılmasını sağladım,hafifçe bir iki kere de iyi yerleşmesi ve hava kabarcıklarının çıkması için tepsiyi mutfak tezgahına vurdum,
fırına sürdüm,
kek kabarıp kızarmaya başlayınca ısıyı 170 dereceye düşürdüm,
kızarınca kürdanla kontrolünü yapıp fırında aldım.
keki tepsiden çıkardım,tam ortadan iple enine ikiye böldüm,
kremayı hazırladım mikserle iyice çırptım,
kekin alt kısmını kesik tarafı üstte kalacak şekilde tekrar tepsiye yerleştirdim,kremanın tamamını tepsideki kekin üzerine döktüm ve yaydım,
kekin diğer parçasını da kesik kısmı kremaya dönük olarak üzerine kapattım,
elimle hafifçe her tarafına bastırarak kek ve kremanın birbirine yapışmasını sağladım,
(pastanızı serin bir yerde veya buzdolabında tamamen soğuttuktan sonra üzerine pudra şekerini eleyin,özellikle misafir için önceden hazırladığınızda ikramdan 1-2 saat önce dolaptan çıkarıp pudra şekerini eleyin)
iyice soğuyunca üzerine pudra şekeri serptiğim alman pastasını kesip servis yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlamanız beni sevindirecektir