Sayfalar

18 Nisan 2013 Perşembe

Tel Şehriye Tatlısı







Kaç Kişilik? : 4 Kişilik
Hazırlama Süresi : 10 dk
Pişirme Şekli : Tava
Pişirme Süresi : 20 dk
Dinlenme Süresi : 0 dk
Toplam Süre : 30 dk
Malzeme Listesi

Yarım Paket Tel Şehriye
4 Yemek Kaşığı Toz Şeker
1.5 yemek kaşığı tereyağı ve az biraz zeytinyağı 
Tel Şehriye Tatlısı Nasıl Yapılır?

1. Tencereye su koyun ve kaynatın. Kaynayan suya yarım paket tel şehriyeyi döküp, şehriyeler biraz diri kalacak şekilde beş dakika kadar haşlayın ve süzün.Ben burda beş dk bile tutmadım hemen yumuşayacak çok yumuşayacak diye 3 dk falan sonra süzdüm.

2. Yanmaz tavaya 1.5 yemek kaşığı tereyağını  ve az biraz zeytinyağını koyun ve eritin. Üzerine 4 yemek kaşığı toz şekerini ilave edip şekeri, orta kahverengi alacak şekilde, karamela kıvamına gelinceye dek kavurun.

3. Şeker karamela kıvamına gelince haşlayıp süzdüğünüz tel şehriyelerini ilave edip şehriyeler karamela kıvamındaki şekeri iyice özdeşleşene kadar karıştırın. Kısık ateşte ara sıra karıştırarak kavurmaya devam edin.

4. Kavurduğunuz tatlıyı küçük çorba kaselerine doldurun ve ters çevirerek, üzerini tarçın, krema veya krem şanti ile süsleyerek, ılık olarak servis yapın.

5. Tatlıyı arzu ederseniz düz bir cam servis tabağına koyup iyice yaydıktan sonra dilimleyerek de servis yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun...

Dğer Tariflerime Ulaşmak İçin Tıklayınız!!!

5 yorum:

  1. Çok güzelmiş, deneyeceğim ben de bir ara. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. tam olarak tatmin etmedi beni ılık yendikten sonra soğuyunca olmuyor beğenmedim ...ancak nasıl yapılabilir direkt yağda şehriyeleri kavurup sonra borcama alıp üstüne şerbet yapıp dökülürse sanırım daha güzel olur

    YanıtlaSil
  3. Değişik bir tarifmiş. Bence de haşlamak yerine kavrulup kıtır olsa daha hoş olur =) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bir dahakine senin dediğin usulle deneyeceğim bakalım ..eşim.illa tutulunca yaptım ama o diyo ki kıtır olcak üstüne şerbet dökünce yumuşayacak mış dedim bir dahakine öle ederim ne bilim çok sert olur diye bu tarifi yaptım buda ilk olduğu zaman güzel belkide ben fazla kıtır bırakmadım ondan da olabilir ama kısık ateşte kıtır olmuyor ne kadar beklesende

      Sil
    2. Hatta yağ eklemeden kavur bence. Daha kokulu olur. Sürekli karıştırarak yakmadan. Ben genelde öyle yaparım. Sütlü tatlının üzerine dökerek de yapabilirsin. O da çok hoş olur.

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir