Sayfalar

30 Nisan 2013 Salı

Pişi Hamuru




1 çorba kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı K.un
Bir fincan ılık su yada ılık süt ki ben süt kullandım
1 kilo yaklaşık 5 bardak un

1 adet yumurta

Aldığı kadar su yada süt ben yine bir bardak kadar süt döktüm yoğururken
Tuz


İsteğe bağlı iç malzeme:
1 kase yarım yağlı peynir
1 avuç çökelek
1/2 demet maydanoz

Sade kaşarlı yada peynirli yapabilirsiniz

yapılışı
öncelikle maya şeker ve ılık süt bir kabın içerisinde on on beş dk bekletilir mayalanması için
daha sonra hamuru yoğuracağımız kaba 1 kilo yani 5 bardak kadar un eklenir ortası açılır ortasına mayalı su dökülür ve tuzu ve yumurtayıda ilave ettikten sonra yavaş yavaş un eklenerek hamur yoğrulur.gereken yerde az biraz su veya süt katılır. yumuşak ele yapışmayacak bir hamur elde edilir.eğer cıvık olmuşsa un eklenerek yoğrulur.unu her zaman yavaş yavaş azar azar ekleyip yoğurursanız kıvamı tutturabilirsiniz.
daha sonra tabak yağlanır ve tabakta hamur elle açılır. ne çok ince ne çok kalın yapın.ortasını parmağınızla delin ve kızmış yağın içine atın


18 yorum:

  1. O kadar çok severim ki Pişiyi. Konya da genellikle kandil günlerinde yapılır ve dağıtılır..:)) Ellerinize sağlık cidden çok lezzetli görünüyor..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bende bayılırdım şuuanda diyetim var yiyemiyorum ama eşim için yaptım bu tarife uyarak mayaladım öyle güzel şiştiki kızartırken :D bu hamur bu tarif tamamdır dedim.her zaman bunu yapıyorum

      Sil
    2. sıcak yorumun için çok teşekkürler

      Sil
  2. Bende çok seviyorum.Konyalı bir komsumuz var.Her kandille yapıyor ve dağıtıyor.Çok lezzetli.Paylasım için ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm pişi dağıtıldığını ilk duydum ne güzel birşeymiş o öyle

      Sil
  3. bizde sık sık yaparız...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok yapmıyorum eşim çok kilo aldı sigarayı bırakınca hamur işlerinden biraz uzak duruyorum ama bu güzellikleri eşim yemişti :-) beni sorarsan ben hiç yemiyorum sebze protein ağırlıklı besleniyorum

      Sil
    2. Bu sebze -protein işine benimde girmem lazım..:(

      Sil
  4. pişi harika olmuş canım ellerine sağlık; poğaçanın da çok güzel oalacağına ben inanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok un alıyormu yarım paket unum var unuttum almayı inş yeter :D

      Sil
    2. Beğendiğinize sevindim pişi mi

      Sil
  5. bu ne güzel slogan 'dünya rüya içinde rüyadır' son zamanlarda okuduğum en güzeli.. Allah yardımcımız olsun..Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cümlemizin yardımcısı olsun çok zor gerçekten sınavımız inş hakkı ile geçenlerden oluruz eksiklerimiz çok var çok en azından kendi adıma konuşmam gerekirse çok ...Sloganımı beğenmenize ve bloguma geldiğinize çok sevindim sefalar getirdiniz...

      Sil
  6. Asayra cığım, birincisi poğaça çok un almaz, ama sen her zaman yedekli ol bence :)
    Kara orman pastası müthiş bir pasta biraz uğraştırır ama söylemedi deme..
    poğaçanın yağını eritmen gerekiyor, yazmamış mıyım hay benim kafama :(
    patates hamurlu poğaça da adı üzerinde hamuruna patates katılıyor :)
    Senin yorumlarına bayıldım ben :) sevgiyle güzellikle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki yazdınızda ben tam anlamamış olabilirim ayrıca erittim ılıttım müthiş de bir pola oldu bugün resimi ekleyeceğim.pasta yapmayıda çok seviyorum onunda kursuna gittim ama meslek yok bende hehe ismek i sömürdün diyo eşim :-) patatesli pola işte o yav geçen denedim ben anneminkini deli kafam yumurta sürmeyi unutunca boş bulunup fırını açın ca fısss :-) senin tarifi deneyeceğim belki uğurlu gelir çocukluğu mun en sevdiğim poçasıydı o .

      Sil
    2. Blog sitenize bayıldım.öyle dolu bir yemek blogu çok az her aradığımı buluyorum..bende sizi yazdıklarınızdan ve blogunuzun ferah görüntüsünden yemeklerinizin temiz görüntüsünden ötürü çok sevdim ve tebrik ediyorum herkes adına teşekkür ediyorum ben fayda aldım allah razı olsun

      Sil
  7. Sıcacık sıcak olucakti ki şimdi:)
    Ellerine sağlık canım:)
    Nefisss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen insanın canı çekiyor ben bu güzellikleri beslenme programıma uymam gerektiği için yiyemiyorum ama yapacak tüm arkadaşlara tavsiye ediyorum şansa ilk yapışımda tutturdum hamurun kıvamını inş yine aynı sonucu elde ederim hamurlardan yana bazen şansım mı tutmuyor o günkü ruh halim mi etkiyor bilemiyorum.hamurlar gibi sıcacık yorumun için çok teşekkür ediyorum meliha...

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir