Sayfalar

30 Nisan 2013 Salı

Karides Güveç


kesinlikle tavsiye ederim tadı harikaydı

KARİDES GÜVEÇ


Malzeme:
Yarım kg orta büyüklükte karides
3 orta boy domates
3-4 adet yeşil soğan
3-4 adet sivri yeşilbiber
1 çorba kaşığı tereyağı
150 gram mantar
2 yemek kaşığı sirke
1 tatlı kaşığı tuz
200 gr kaşar peyniri

Yapılışı:

1-Karidesler yıkanır,sirkeli suda beş dakika bekletildikten sonra ayıklanır.Karideslerin önce kafası koparılır,saçakları alınır,kuyruğu koparıldıktan sonra kabuğu çıkarılır.Temizlenen karidesler süzgece alınarak soğuk sudan geçirilir.Kağıt havlu ile suyu alınır.
2-Yıkanmış mantarlar dörde bölünür,soğan ve biber ince kıyılır.Domateslerin kabuğu soyulup fındık büyüklüğünde doğranır.
3-Derin bir tavada tereyağı eritilir.Önce karidesler tavayı sallayarak suyunu çekip hafif pembeleşinceye kadar sotelenir.Bu süre kısa olduğundan tavayı ateşte bırakmadan sürekli sallayarak sotelenmelidir.Pembeleşen karidesler bir tabağa alınır.
4-Aynı tavada önce mantar suyunu çekinceye kadar kavrulur,soğan ve biber eklenerek kavrulur,doğranmış domates eklenerek tuz atılır,önce harlı,sora hafif ateşte 10 dakika pişirilir.Ateşten alınıp karidesler eklenerek karıştırılır.
5-Bir kişilik güveçlere paylaştırılır.Rende kaşar ile orta ısılı fırında 15 dakika pişirilir.(Karidesler kaynamakta olan tuzlu ve sirkeli suda 6.dk haşlanıp ayıklanarak da kullanılabilir.Ancak çiğ temizlenip tereyağında sotelendiğinde daha lezzetli olur.)




Karides’in Haşlanması;Ocak üzerindeki tencereye,2 litre su,2 yemek kaşığı tuz,2 yemek kaşığı sirke,kaynamaya başladıktan sonra kaynayan su içerisine kabuklu karidesler atılır,kaynamaya başladıktan sonra 6 dk.süre ile haşlanır,süzgeç içerisine alınır ve soğuk sudan geçirilir.
Karidesin Ayıklanması;Sol el parmakları arasına alınan karidesin baş kısmı,sağ el yardımıyla kopartılacak.Karın kısmında ayaklar kopartılacak.Kabuklar ,karın kısmından kaldırılmak suretiyle sırda doğru kaldırılacak ve soyulacak.
Karidesler ya yakalandıktan sonra en kısa sürede tüketilmelidir yada hemen işlenmelidir.

5 yorum:

  1. OFff cokk guzelll aciktirdin beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam yemeğine denk gelmişsin cnm :-)

      Sil
    2. Hem de nasıl. Düzgün bir tarif arıyordum. Ben bu tarifi bir yere yazıyorum hemen. Bir de senden mercimek köftesi tarifi rica ediyorum. Nasıl canım istiyor ama annemden uzaklardayım biliyorsun :( Öğrenci isteği kırılmaz :)

      Sil
    3. Tamam cnm yazacağım yarın işlerim biter bitmez blogda mercimekli köfte tarifini göreceksin bitanem sen istersinde ben yazmam mı yakın olsak yarın yapıp kapına getirmiştim ama uzakız ...

      Sil
    4. Canım benim düşünmen yeter. Senin tarifinde başarılı olursam ben yapar getiririm valla sevinçten:))) Bu arada mimledim canım seni

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir