Sayfalar

28 Nisan 2013 Pazar

Mısır Ekmeği

Doğulu biri olarak Karadenizli biriyle evlenince işte sonuç....:)

Mısır ekmeği yapmaya karar verdiğim sırada Gisi'nin Bu Güzel Tarifi' yle karşılaştım ve o kadar memnun kaldım ki bir türlü cesaret edemediğim mısır ekmeğini bana yaptırttı bunu onun blogunun güzelliğine bağlıyorum o cesareti kimse veremiyor o ayrı bir hissiyat umarım zamanla benim blogumdaki tariflerede aynı onun gibi güvenir ve yaparlar Kendisine çok teşekkür ediyorum



Malzemeler:
  • 100 gr. tereyağı (Yumuşak)
  • 1 - 1 buçuk su bardağı un
  • 2 su bardağı mısır unu
  • 1 buçuk çay bardağı süt
  • 1 paket instant maya
  • 1 yemek kaşığı dolusu şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

1-Tüm malzemeyi hazırlıyoruz.
2-Önce sütü ardından mayayı elimle bir karıştırdım,daha sonra 1 bardak beyaz unu ve iki bardak mısır ununu döktüm bir güzel yedirdim karışıma bunları.Bu sırada şekerimi de ekledim.ve yumuşak tereyağımızı ekleyip güzelce yoğurdum daha sonra hafif bir kıvama girince tuzu ekledim.Tabi ki büyük ihtimalle halen yapışıyordur elinize işte böyle bir durumda beyaz undan Yarım bardaktan biraz fazla daha beyaz un ekledim kıvamı tutturdum.Şekil alabilecek tamamen homojen bir hamur olana kadar yoğuruyoruz.
3-Bir tepsiye alıp, ekmek şekli veriyoruz ve üzerini hafif nemli bir bez kapatıp, 1 saat dinlendiriyoruz. Dinlendirdikten sonra üzerine bıçak ile verevine çizgiler atıyoruz ve 170 derece ısıttığımız fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Ilıdıktan sonra dilimleyip servis yapıyoruz.


Fotoğraflar










10 yorum:

  1. Tüm güzel sözlerin icin ayrı ayrı teşekkür ederim.
    Bu iş maheretten geçiyor, sende maharet olmasa tutmazdi, ozellikle hamur işi gibi cesaret isteyen tarifler, el becerisine öncelik tanır.
    Ellerine sağlık canim.
    Afiyet olsun ;)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. evet hamur işinde özellikle poça da zorlanıyorum ama onun dışında hamur işlerini yapabiliyorum yemeklerdede iyi olduğumu düşünüyorum ama ekmek gibi bir şeye cesaret ettim kendime bile hayret ettim :) Yorumunuza ve ellerinize sağlık sizinde...görüşmek dileğiyle her zaman beklerim

    YanıtlaSil
  3. gayet güzel ve leziz görünüyor elinize sağlık
    sena dursun olarak takipteyim bana da beklerim http://nypdsena.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelirim tabi ki ziyarete.icabet etmek iyidir.ayrıca beğenmeniz ve yorumunuz beni sevindirdi...görüşmek dileğiyle

      Sil
  4. Canim bana bir mail atarmisin lutfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablacım attım mail inşaAllah gelmiştir...gelmezse bilki bi sorun var bu gmailde..anlamadım gitti yav

      Sil
  5. ellerine sağlık canım, mısır ekmeği sevilmez mi? benimki de yayın sırasını bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo sizinkini de görürüz inşaAllah eminim oda çok güzel olmuştur...güzel yorumun için teşekkürler.

      Sil
  6. valla braaaavo, hayran kaldım :) muhteşemsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy ne sevindim böyle güzel sıcak bir yorum :) beğendiğini insan böyle güzel ifade edebilirdi ancak :) çok teşekkürler

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir